Vastlopers met KT3-Ultra based systeem

Pagina: 1
Acties:

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Qck

Bazinga

Topicstarter
Hallo.
Mijn PC vertoont de laatste tijd vreemde kuren, hij loopt af en toe vast en hapert om de haverklap (hij freezed maar gaat daarna wel weer verder). Dit gebeurt niet met een regelmaat (althans, ik heb em niet kunnen vinden). Dit is sinds een
overclock, maar inmiddels staat ie weer op z'n originele settings.

Configuratie:
Hardware:
- AMD XP 2000+ 1667MHZ (palomino 266Mhz) (Vcore @ 1.76v, multiplier: 12.5)
- MSI KT3-Ultra Model MS-6380E Via Kt333 Chipset(BIOS: AMI 07.00T 04/02/01 geflashed met de nieuwste BIOS)
- 512 MB DDR PC-27000 333MHZ
- Winfast/ Leadtek Geforce 2 GTS
- Wester Digital 80 GB 7200rpm ATA/100 (wordt gekoeld)
- 8x/40x DVD-rom
- 32x/12x/40x Brander
- Merkloze Voeding (voltages nagekeken, en zitten binnen de marges)
- Winbond Ethernet Adapter
- standaard muis/toetsenboard/monitor
Software:
- Windows XP Professional, build 2600 (alle nieuwste updates) SP 1
- Nieuwste NVidia Drivers (detonator)
- Nieuwste Moederboard drivers geïnstalleerd.
- Voor de rest wat standaard programma's als Word etc.

CPU Temp: 46 Graden Celcius
SYStemp: 37 Graden Celcius

Ik heb de FSB omlaag gegooid (van 133mhz naar 100mhz) dit hielp niet. Ik heb Memtest gedraaid, gaf geen fouten aan.

Ook heb ik een Diagnostic-tool van WD gedraaid om mijn Harddisk te testen, ook deze gaf geen fouten aan.
Windows heb ik ook al opnieuw geïnstalleerd, maar hielp echter niet.

Nu wil ik graag aan jullie vragen, of jullie weten wat er aan de hand is en wat ik eventueel moet vervangen/uitproberen.

Alvast Bedankt,
Dennis.

[ Voor 3% gewijzigd door Qck op 01-10-2003 16:05 ]

Music is not just a sound, it's a way of living.

Verwijderd

1 - Groeten is vriendelijk, maar niet nodig of gewenst op dit forum. ;)

2 - Wat voor voeding heb je ?? Het lijkt er een klein beetje op dat je een dappere maar wat te lichte voeding hebt, die nu aan het instorten is

3 - Hoe zeker weet je dat het een Palomino XP is ? Het is van belang omdat de Palomino cores erg veel stroom verbruiken. Wat dan weer op de voeding effect heeft. Alleen zijn jouw temperaturen wat laag voor de CPU....

4 - De laatste NVidia drivers zijn vaak niet de stabielste. Bedoel je de laatste officiele versie van www.nvidia.com zelf of de laatste versie die op het web te vinden is ?

5 - Heb je misschien een programma als VCool of CPU-Cool inmiddels geinstalleerd ? Verwijder die en kijk of dat helpt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 16:33 ]

• Qck
  • Niet online

Qck

Bazinga

Topicstarter
1. Oh, okeej:D

2. 300 Watt, ik gok net geen jaar oud.

3. Omdat ik em gekocht heb, toen de XP2000+ nét uitwas. :) (en CPUID zegt dat ook :))

4. De laatste Detonator: 45.23_win2kxp_international_whql van de officiele site (en trouwens, op andere versies gaf 'ie hetzelfde probleem).

5. Nope.

[ Voor 26% gewijzigd door Qck op 01-10-2003 17:07 ]

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk niet dat het de voeding is, want dan zou de zooi niet freezen, en dan weer doorgaan. Ik denk een software probleem. Had je er ook last van METEEN nadat je windows opnieuw installeerde, of pas nadat je ook je software en drivers er weer op had gezet?

Geen inspiratie

• Qck
  • Niet online

Qck

Bazinga

Topicstarter
Nouja, aangezien WinXP al een paar driver voor-installeerd is dat niet echt duidelijk te meten. Maar hij deed et toen ook al.