[Win2k] Dial up ikoonje werkt niet meer *

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn vader belt nog in via een modem. Dan krijgt ie een verbindings ikoontje in de tray. Als hij Internet verlaat dan wil hij rechts op dat ding klikken en "verbinding verbreken" kiezen. Alleen die commando's werken niet meer. Ook status geeft ie dan niet.

Hoe kan dit? Op z'n vorige PC (ook met Windows 2000) werkte het ook al niet meer... Nu reboot ie altijd de machine om af te sluiten...

Iemand een oplossing of work-a-round voor dit probleem?

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 18:07
"Show icon in taskbar when connected" aanzetten?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
waarschijnlijk zit die op een andere adapter te klikken :) vanaf win2k/xp kan je isntellen of verbindingsicoontje rechtsonder wil hebben bij eigenschappen van inbelverbinding. controleer dat eerst eenst en laat hem DAAR op klikken voor het verbreken van verbinding

CISSP! Drop your encryption keys!

• iAR
  • Niet online
Het ikoontje staat wel in de tray... dat is het niet.
En als er in het context menu van dat ikoontje staat dat je de verbinding kunt verbreken dan lijkt het me toch ook logisch dat het met die opdracht kan?

Maar dat ikoontje reageert verder niet. Echt heel weird.

• iAR
  • Niet online
*kick*

is er misschien een snelkoppeling te maken waarmee de modem connectie gedisconnect wordt? anders moet mijn vader elke keer rebooten om internet af te sluiten...

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Je kunt ook via het configuratie scherm en dan netwerk verbindingen de inbelverbinding afsluiten (rechtermuisknop - verbinding verbreken), dan hoeft 'ie in ieder geval niet opnieuw op te starten.

Daarvan kan je ook weer een snelkoppeling maken (rechtermuisknop - snelkoppeling maken) op b.v. het bureaublad.

Maar vraag me niet waarom het icoontje niet meer werkt of hoe je die weer aan de gang krijgt :)

[ Voor 59% gewijzigd door Ruzor op 05-10-2003 14:03 ]

[This is what you get when you mess with us]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Lijkt me wel wat voor WOS :)

I&T -> WOS + kleine titelfix

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

probeer eens of vanuit de console (commandprompt) met
code:
1
rasdial "naam verbinding" /disconnect
je wel de verbinding kunt verbreken?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 05-10-2003 15:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• iAR
  • Niet online
Ruzor schreef op 05 October 2003 @ 13:54:
Je kunt ook via het configuratie scherm en dan netwerk verbindingen de inbelverbinding afsluiten (rechtermuisknop - verbinding verbreken), dan hoeft 'ie in ieder geval niet opnieuw op te starten.

Daarvan kan je ook weer een snelkoppeling maken (rechtermuisknop - snelkoppeling maken) op b.v. het bureaublad.

Maar vraag me niet waarom het icoontje niet meer werkt of hoe je die weer aan de gang krijgt :)
Ja, en dat schijnt bij hem ook niet te werken... Volgens mij is dat de zelfde opdracht als met dat ikoontje....

Het is handig om zo'n snelkoppeling te hebben zoals hier boven (welke ik nog ff zal proberen) om zo Internet af ste sluiten (als work-around).
Pagina: 1