Toon posts:

Omleiding-gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerst maar ff de situatie:
Ik zit in een gebouw. Er is een bedrijfsnetwerk. Iedere ruimte heeft een RJ45 muurcontactdoos. Wij gebruiken een aantal ruimtes in dit gebouw. We maken geen gebruik van het bedrijfsnetwerk, maar hebben een eigen netwerkje aangelegd(o.a. om internet via de kabel te delen). Dit netwerk staat fysiek volkomen los van het bedrijfsnetwerk. Probleem: onlangs een ruimte erbij gekregen. Deze ruimte is wel op het bedrijfsnetwerk aangesloten, maar levert problemen op om op eigen netwerk aan te sluiten(ws. of graafwerk plegen, of...).
In ieder geval, er is een probleem.

Oplossing waaraan ik zit te denken: vanaf de switch van het eigen netwerk kabel naar wandcontactdoos. Deze aansluiting bij de switch van het bedrijfsnetwerk loskoppelen. De aansluiting van de nieuwe ruimte idem loskoppelen bij de switch.
Deze losgekoppelde kabels direct aanelkaar koppelen met een RJ-45 koppestukje.
PC in nieuwe ruimte aansluiten op wandcontactdoos.

De vraag: gaat dit lukken?

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25
Ja

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
yup, lijkt me wel.. als de beheerder van dat netwerk, of de huidige infrasctructuur dat toelaat. In de nieuwe ruimte zet je ook een switch neer, en je prikt de kabel die van het bedrijfsnetwerk komt (of ja, nu dus eigenlijk van je eigen netwerk) in je nieuwe switch.. tadaaaa!

wat je ook kan doen is je netwerk met een firewall aansluiten op het bedrijfsnetwerk, idem in de nieuwe ruimte, en een VPN tunnel over dit bedrijfsnetwerk leggen die jouw 2 netwerken aan elkaar koppelt.. Maar dat kost tijd en geld om dat te implementeren. De eerste is het makkelijkste lijkt me.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties;
enne nog een vraagje. Ik blijf bij de hierboven besproken oplossing ws net binnen de 90-meter grens voor de UTP-kabel. Levert zo'n koppelstukje nog veel signaalverlies op zodat dit nog een probleem zou kunnen gaan vormen?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmm.. ik heb zelf nog nooit signaalverlies gemerkt, maar ik gebruik ook enkel 100Mbit.. misschien als je over een CAT5e of CAT6 kabel 1Gbit stuurt, dat het dan wat uitmaakt, maar daar kan ik niet over meepraten.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Die limit bij 97 meter zit hem niet in de sterkte van het signaal. Het gaat erom dat pakketjes een bepaalde time-out-tijd hebben, en als die lengte groter wordt worden pakketjes dubbel verzonden omdat ze net te laat aankomen. Dit met alle nare gevolgen vandien.

Toch kan zo'n koppelstukje wel een probleem vormen, maar bij 90 meter valt dat denk ik wel mee. In het ergste geval zet je er gewoon een klein hubje of switchje tussen in plaats van het koppelstukje, dan is je probleem direct weg :) Maar in principe kun je er vanuitgaan dat het werkt.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.