Toon posts:

[ADSL]aansluiting bestaande lijn ?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beetje onduidelijk Titel maar het zit zo

Binnenkort ga ik TweakDSL bestellen en dus komt het pakketje dan binnen met een splitter.

Is het noodzakelijk dat ik die splitter aansluit op het punt waar het kanaal het huis binnenkomt ? of kan het ook bijv. boven ( aangezien we daar ook telefoon hebben )

:7

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58
noodzakelijk,

moet VOOR iedere telefoon geplaatst zijn.

dit was echt super makkelijk overal te vinden

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
laurens0619 schreef op 01 October 2003 @ 15:41:
noodzakelijk,

moet VOOR iedere telefoon geplaatst zijn.

dit was echt super makkelijk overal te vinden
hmm dat sucked dan behoorlijk , aangezien mn pa geen draden meer wil trekken door het huis :(

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Hij mag zelfs op zolder aangesloten worden :P
Zolang je er maar voor zorgt dat de lijn van buiten direct doorloopt naar de juiste ingang van de splitter, en dat er op die lijn tot aan de splitter geen andere telefoontoestellen worden aangesloten. Dit staat ook allemaal in het boekje dat je erbij krijgt dacht ik :)

edit:
spuit 11 :o

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 01-10-2003 15:42 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 15:42:
[...]

hmm dat sucked dan behoorlijk , aangezien mn pa geen draden meer wil trekken door het huis :(
je KAN ook voor elke telefoon van het huis een adsl splitter aansluiten, die kan je voor 10 euro kopen bij Mycom, dan is het in principe niet noodzakelijk dat de splitter als eerste is aangesloten. Dat is dus niet op de manier waarop de adsl helpdesk je ermee kan helpen en zoals kpn het uitlegt, maar in belgie is dat bijvoorbeeld wel gebruikelijk (ze hebben het daar over adsl filters in plaats van splitters, die je dus voor de telefoon hangt om het adsl signaal eruit te filteren, en in feite doet een splitter hetzelfde, alleen dan op een plaats in het huis, wat in jouw geval dus onhandig is).

Je laat dan gewoon alles liggen zoals het ligt, alleen sluit je voor elke telefoon een adsl-filter aan (je krijgt er al eentje meegeleverd en kan er dus 1 of 2 bijkopen).

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 01-10-2003 15:45 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 01 October 2003 @ 15:44:
[...]

je KAN ook voor elke telefoon van het huis een adsl splitter aansluiten, die kan je voor 10 euro kopen bij Mycom, dan is het in principe niet noodzakelijk dat de splitter als eerste is aangesloten. Dat is dus niet op de manier waarop de adsl helpdesk je ermee kan helpen en zoals kpn het uitlegt, maar in belgie is dat bijvoorbeeld wel gebruikelijk (ze hebben het daar over adsl filters in plaats van splitters, die je dus voor de telefoon hangt om het adsl signaal eruit te filteren, en in feite doet een splitter hetzelfde, alleen dan op een plaats in het huis, wat in jouw geval dus onhandig is).

Je laat dan gewoon alles liggen zoals het ligt, alleen sluit je voor elke telefoon een adsl-filter aan (je krijgt er al eentje meegeleverd en kan er dus 1 of 2 bijkopen).
Dat is wel een hele goeie btw :)
Ik zal ff rondneuzen nog dan, want ik moet en zal tweakdsl krijgen :D
Ik heb ook al routers gezien die wireless zijn enzo, maargoed dan betaal je meteen 299 euro, en dat zie ik niet zo zitten

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een wireless router kost je 150 euro hoor :). Die van alcatel is in elk geval niet zo duur. PCI wireless kaartjes kosten je zo'n 50 euro

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 01 October 2003 @ 15:55:
Een wireless router kost je 150 euro hoor :). Die van alcatel is in elk geval niet zo duur. PCI wireless kaartjes kosten je zo'n 50 euro
nja goed dan zitten we meteen alweer aan de 150+50+(2e pc)50 = 250 euro, terwijl het standaard USB modempje gratis is bij je abbonement.

mijn verbinding komt gewoon binnen (beneden dus helaas) dan naar boven naar mijn kamer, mijn pc = server, en dan via de hub door naar mn 2e pctje en naar mn vaders pc.

maargoed draden aanleggen wil hij dus niet meer :D

edit : ons internet komt nu op mijn kamer binnen ( we delen internet met onze buren.. en dat wil ik niet meer, aangezien mijn ping naar de zak gaat savonds als ik aan het UTen ben , en midden in een war gaan ze ineens emails versturen enzo,, bye bye ping 20... ping 2000 wordt het dan. )

als we dan dus tweakdsl nemen, komt het beneden binnen helaas, dat het is probleempje hier dus

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 16:01 ]

Verwijderd

Wat voor een verbinding is dat?

Verwijderd

Anders: Telefoonlijn -> Splitter-> Router-> 1x utp kabel naar boven-> Hub (uplinkpoort)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 16:08:
Anders: Telefoonlijn -> Splitter-> Router-> 1x utp kabel naar boven-> Hub (uplinkpoort)
hehe dat bedoel ik dus, dat doet mn pa niet :)
hij wil geen kabels meer leggen van beneden naar boven, dat is het hele probleem

dus die splitter moet boven op 1 van de telefoonaansluitingen komen.
maar dat is dus niet mogelijk zeggen ze :(

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:24
M4rt!,

Dan leg je die kabel toch gewoon zelf aan. Met een beetje prutsen lukt het je om de kabel (volgens mij 2 aderig ADSL analoog gewoon over een oude al getrokken telefoondraad te zetten)

Verwijderd

Topicstarter
Matsu_matsu schreef op 01 October 2003 @ 16:23:
M4rt!,

Dan leg je die kabel toch gewoon zelf aan. Met een beetje prutsen lukt het je om de kabel (volgens mij 2 aderig ADSL analoog gewoon over een oude al getrokken telefoondraad te zetten)
Zat ik ook al aan te denken hoor ;)

btw, wat is beter voor de snelheid van je verbinding :

een adsl analoog lijntje naar boven, of een UTP kabeltje naar boven (dus of je modem vlakbij je pc, of er een eind vanaf(bij het begin dus) )

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

het kan ook zonder splitter, heb ik ook een tijdje gedaan (had geen zin/tijd om kabel te trekken :P) het nadeel is alleen dat zodra de telefoon opgepakt word dan verbreekt de verbinding direct. Erg hinderlijk, elke keer als de telefoon opgepakt word of neergelegd word dan is opeens je verbinding weg.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 01 October 2003 @ 16:27:
het kan ook zonder splitter, heb ik ook een tijdje gedaan (had geen zin/tijd om kabel te trekken :P) het nadeel is alleen dat zodra de telefoon opgepakt word dan verbreekt de verbinding direct. Erg hinderlijk, elke keer als de telefoon opgepakt word of neergelegd word dan is opeens je verbinding weg.
LOL , ja daar zit ik niet _echt_ op te wachten natuurlijk :P

Verwijderd

Telefoonlijn -> Splitter-> Router-> 1x utp kabel naar boven-> Hub (uplinkpoort)
Of
Telefoonlijn -> Splitter-> Telefoonlijn naar boven -> Router (neem aan dat je er een neemt met ingebouwde switch)

Dat zijn de goede oplossingen.
Slotje?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 16:32:
Telefoonlijn -> Splitter-> Router-> 1x utp kabel naar boven-> Hub (uplinkpoort)
Of
Telefoonlijn -> Splitter-> Telefoonlijn naar boven -> Router (neem aan dat je er een neemt met ingebouwde switch)

Dat zijn de goede oplossingen.
Slotje?
dan heb ik nog steeds geen antwoord op deze vraag :)

een adsl analoog lijntje naar boven, of een UTP kabeltje naar boven (dus of je modem vlakbij je pc, of er een eind vanaf(bij het begin dus)

Verwijderd

een adsl analoog lijntje naar boven, of een UTP kabeltje naar boven (dus of je modem vlakbij je pc, of er een eind vanaf(bij het begin dus)
Ik denk dat het helemaal niets uitmaakt. Het verschil zal iig niet merkbaar zijn.

Verwijderd

Ik zou voor de utp kabel gaan. Die word versterkt door de router. De telefoonlijn niet.
Minder kans op problemen met de verbinding naar de centrale.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx allemaal :)
Dat wordt dus gewoon zelf een lijntje aanleggen naar boven :D

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Al jouw vragen waren toch echt binnen een paar minuten met de GoT Search te beantwoorden. Ik raad je aan om in het vervolg dus gewoon de search even te gebruiken. Zie ook deze link.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.