Toon posts:

[Exchange] POP account blijven binnenkomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi.

Op mijn werk hebben we een exchange server en daarin heb ik ook mijn pop email ingesteld. Hierbij heb ik aangeven een kopie van de email te laten staan zodat ik ze thuis ook kan binnenhalen.
Normaal gesproken haalt hij de email maar een keer binnen, en daarna heeft hij "onthouden" welke er al een keer zijn binnengehaald.

Nu krijg ik ineens elke keer als ik send/recieve doe als mij pop emailtjes binnen. Ook diegene die ik al eerder die dag heb ontvangen.
Is er een instelling voor die ik moet aangeven.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
haal je met je mailclient je mail door middel van POP3 uit je exchange server, of heb je op je werk naast je exchange account een POP3 ingesteld naar een externe mailbox (en heeft Exchange er dus niets mee te maken)!?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
eeehhhh, in mijn mail client staan bij email account de exchange + de POP accounts.
Dus staat het los van de exchange server zelf ja .... iid

• axis
Mooi dat je je eigen vraag al beantwoordt ;)

Maaarrr goed, dan is alnog de vraag: ligt het aan je outlook dat ie telkens dezelfde mail blijft binnenhalen, of ligt het aan de pop3-server die telkens een andere id aan een mail geeft? Da's de vraag.

Wat er namelijk gebeurt bij 'leave mail on server' is dat de client inlogt, mails download, en de unieke id van elke mail onthoudt (de UIDL). Als ie de volgende keer inlogt, weet ie dat ie de mails met die id's niet meer hoeft te downloaden. Maar hier gaat dus iets mis.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Juist. Dat zou ik dus niet weten of het aan de (Wanadoo) pop3 mailserver ligt.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit probleem eerder heb gehad dan vandaag.
Misschien dat het bij wanadoo ligt, maar daar kan ik dan denk niet achter komen. Of wel ??? ;)

• axis
Tenzijn je zin hebt om de POP3 RCF door te lezen en met telnet aan de slag te gaan, nee, niet makkelijk..

Onze mailserver (Sendmail for NT 3.2.1) heeft ook wel eens van die kuren dat gebruikers klagen dat ze hun mail meerdere keren binnenkrijgen.. gaat dan ook vanzelf weer weg.. dus ik weet het ook niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okay.
Ik wacht het wel af. Misschien dat het echt bij wanadoo ligt en dan komt ik er binnenkort wel achter.
Thanx.
Pagina: 1