[NAV corporate edition 8] logfile vol scan omissions

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Ik ben thuis pas geleden overgestapt van w2k server naar server 2003. Ik heb ook nu weer, net als op w2k server, NAV corporate edition 8 geinstalleerd. Nu kijk ik in mijn logfile en ik zie een heleboel gele driehoekjes met de melding 'scan omission' Als ik in de event properties kijk, zie ik dat hij allerlei bestanden niet scant. Normaal gesproken scant ie toch alles? Maar hij slaat van alles over:
- sommige .exe
- sommige .dat
- sommige .zip

Ik heb gezocht op de symantec site maar dan krijg ik een lijst van een stuk of 10 mogelijke oorzaken en niet echt een goed oplossing. Het lijkt erop dat het iets met rechten te maken heeft.

enkele voorbeelden van foutmeldingen:

Could not scan 1 files inside D:\wisselmap\mysql-4.0.15-win.zip due to extraction errors encountered by the Decomposer Engines.

Scan could not access path D:\System Volume Information

Could not scan 1 files inside D:\server\geinstalleerde_software_drivers\server2003_cd\SUPPORT\TOOLS\SUP_SRV.CAB due to extraction errors encountered by the Decomposer Engines.

Iemand die me kan helpen want hier kom ik niet uit

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
die extraction errors zijn dat hij een gecompresseerde bestand niet goed kan openen. Kan zijn dat dat bestand niet echt goed meer is, of die Decomposer Engine niet goed werkt (op die bestanden).

En die D:\S.. V.. I.. is een systeem map en hij kan daar dus niet scannen.

Ligt eraan welke files er niet gescant worden. Volgens mij zijn dat de bestanden (.exe en .dat) die nu gebruikt worden (.exe als programma .dat als tempfile)

Zolang hij geen waarschuwing van virussen geeft ben je volgens mij nog wel veilig. :)

let the past be the past.

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Het zal idd allemaal wel redelijk veilig zijn allemaal maar op w2k server kon ik volgens mij wel gewoon in zipfiles scannen. Daar komt nog bij dat het redelijk irritant is om steeds een logfile vol foutmeldingen te hebben.
Ik heb NAV zo ingesteld dat ie alle bestanden scant. Wat kan er mis zijn met die decomposer engine? Ik weet zeker dat die zipbestanden niet corrupt zijn

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

Is NAV Corp. 8 Windows 2003 certified? If not, dan zal het dat wel zijn..

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
dacht het wel, 8.1 iig wel. Maar volgens mij ligt het daar niet aan

Verwijderd

Post je probleem eens hier
Daar rennen een aantal Symantec(NAV) mensen rond..

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS --> Software Algemeen :)

Oeh en laat het ons aub ook even weten als je er daar uit komt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• niXnut

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
Het is echt niet zo dat ik er geen moeite voor wil doen, maar daar moet je je registreren en ik krijg allerlei foutmeldingen mbt cookies ed. Er is hier toch ook vast wel iemand die me kan helpen?

Verwijderd

Sorry dat ik dit omhoog kick, maar ik heb nu al een paar dagen hetzelfde probleem. Dat norton de eventlog volspamt met

"Could not scan 7 files inside xxxxxxx due to extraction errors encountered by the Decomposer Engines."

Dit is pas sinds kort, en er is erg weinig over te vinden. Ik las ergens dat het te maken kan hebben met een nieuwe versie van winzip die niet gelezen kan worden. Maar ik heb het ook bij sommige .exe en powerpoint bestanden.

Weet iemand hier meer over?

Verwijderd

Ben ik nou de enige met dit probleem?

Ik lees wel dat meer mensen het probleem hebben, maar niemand lijkt echt een oplossing te weten.
Pagina: 1