[ASP.NET] DropDownListbox Locken

Pagina: 1
Acties:

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
Ik wil een DropDownListbox op een formulier locken. Ik had het eerst gedaan met .Enabled = False, maar dan wordt de tekst in de Listbox grijs en door de stylesheets die gebruikt zijn (company policy) wordt de tekst dan onleesbaar...

Ik wil die tekst dus zwart hebben, maar heb daar nog geen property voor kunnen ontdekken...

Ik heb er aan zitten denken om er een label overheen te plakken waardoor de gebruiker er niet meer bij kan, maar dat wil ik als laatste optie doen, want dat zou dan weer dynamisch moeten gebeuren...

Eigenlijk zoek ik dus een manier om de Listbox letterlijk te Locken zonder extra poes-pas er omheen... Kan dan?

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Als je gewoon elke keer dat ding reset als hij veranderd is is het toch ook goed?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

TeknoGecko schreef op 01 October 2003 @ 15:09:
Eigenlijk zoek ik dus een manier om de Listbox letterlijk te Locken zonder extra poes-pas er omheen... Kan dan?
Maak een 'factory-pattern' achtig iets, waarbij je soms een listbox returned, en soms een label?

[ Voor 47% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2003 15:12 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

gorgi_19 schreef op 01 October 2003 @ 15:11:
[...]

Maak een 'factory-pattern' achtig iets, waarbij je soms een listbox returned, en soms een label?
Mijn idee ;) Je kan ook alle alternatieve waarden uit de lijst verwijderen, dan kan de selectie ook niet meer gewijzigd worden B)

Eigenlijk zou je die stylesheets te lijf moeten gaan... Kan je een stylesheet niet zo maken dat een disabled listbox een andere kleurstelling krijgt? Of, nog beter, geef je disabled listbox een andere class mee, waar een aangepaste kleurtstelling in zit.

edit:
@crisp: nou, nee, die zag ik in het geheel niet aankomen :D

[ Voor 39% gewijzigd door Rataplan op 01-10-2003 15:43 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Rataplan schreef op 01 oktober 2003 @ 15:18:
[...]
Mijn idee ;) Je kan ook alle alternatieve waarden uit de lijst verwijderen, dan kan de selectie ook niet meer gewijzigd worden B)

Eigenlijk zou je die stylesheets te lijf moeten gaan... Kan je een stylesheet niet zo maken dat een disabled listbox een andere kleurstelling krijgt? Of, nog beter, geef je disabled listbox een andere class mee, waar een aangepaste kleurtstelling in zit.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
select[disabled] {
  background-color: #ffffff;
  color: #000000;
}

maar je voelt 'm al aankomen: nog niet geimplementeerd in IE (och, de CSS2 standaard is ook nog maar 5 jaar oud)

Intentionally left blank

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 12:26
crisp schreef op 01 October 2003 @ 15:32:
[...]

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
select[disabled] {
  background-color: #ffffff;
  color: #000000;
}

maar je voelt 'm al aankomen: nog niet geimplementeerd in IE (och, de CSS2 standaard is ook nog maar 5 jaar oud)
Ja precies... dat had ik dus ook al bedacht, maar het werkt inderdaad niet... |:(

Het wordt denk ik een toch die Label/Listbox wissel die eerder genoemd werd... maar we houden het topic open voor suggesties natuurlijk... ben benieuwd! :)
Pagina: 1