Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Neutrale Discussie: CS Cheating

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik snap dat dit onderwerp een beetje gevoelig ligt, maar ik ga het toch proberen. Ik val in deze topic niemand aan, en al helemaal geen clans, zeker niet de clans die ik meen te kennen, en waar ik respect voor heb, namenlijk UTM en GoT.

Dat cheaten lame is zijn we het al lang over eens. Wat te doen als je een cheater tegenkomt? Mijn idee is:

Verzamel _helder_ bewijsmateriaal. Maak dus een demo of een screenshot waaruit blijkt dat hij cheat (een score-dump is niet genoed :P). Laat diegene weten dat hij moet stoppen, doet hij dit niet, post de info. Maar geef hem wel de kans om het een en ander te verklaren, fair trial dus...

Iets anders: wat word er als cheaten beschouwt?????

Dingen als CTW etc lijken me logisch. Maar wat vinden jullie van duidelijkere crosshairs, buyscripts, zoomscripts etc???

Ik vind dat eigenlijk alle aliasses en scripts onder cheaten valt (behalve communication dan).

-Dingen als zoomen (doormiddel van fov-instelligen), kunnen IRL ook niet zo snel en nauwkeurig, dus is het cheaten.
-In het echt heb je niet eens een crosshair, dus wees blij dat je er eentje hebt. Leer mikken, ipv blind naar je crosshair te kijken. Extra grote, felle crosshairs zijn dus cheaten naar mijn mening.
-Buyscripts kan ik nog wel tolereren, alhoewel ik vind dat een beetje CSer zijn wapens gewoon manual koopt.
-Grenade / 180turn / burst-fire scripts vind ik cheaten: In he echt moet je ook eerst die granaat pakken, primen, en wegmikken. Het is een beetje arealistich als je kan schieten, binenn een halve seconde je granaat kan lozen, en meteen weer zuiver verder kan schieten. Hetzelfde voor burstfire etc, dit soort dingen moeten in het echt ok manual, dus vind ik het niet eerlijk om ze te automatiseren.

Zoals jullie zien streef ik redelijk naar realitiet bij CS. Ik vergeet natuurlijk niet dat het in de eerste plaats is bedoelt als spel, om lol mee te hebben. Maar ik denk dat als je alles automatiseert, de lokl er voor eeng root deel af is, niet allen voor jezelf...

Nogmaals: Ik heb geen flauw idee wie welke van deze scripts gebruikt, en zal me er ook niet openlijk tegen verzetten als ik (indirect) gefragged word door zo'n script. Ik weet dan voor mezelf: "Ja, zo kan ik het ook wel. Ik speel tenminste hardcore"...

Laten we proberen er geen flame-war van te maken...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-11 20:36
Ik ben het wat betreft scripts en skins totaal met je eens. Ik vind dat elke aanpassing aan CS gewoon onder cheaten valt. Je moet gewoon spelen zoals de makers het bedoelt hebben, dat is gewoon het eerlijkst. Op die manier gaat het echt om skills (en ping :))

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21
je config aanpassen is np, standaard fov suckt namelijk zwaar :)
Zodra je de engine (dus je pak file) gaat veranderen wordt het een ander verhaal, dat is gewoon troep.
Maar goed, jullie vonden cfg editten al cheaten.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Cheaten:

-Extern program(s) waardoor je better mikt ofzo
-Iets in jou CS veranderen (SKIN/FILES) zodat jij daar profijt van heb.

Buyscripts/burstsscripts vind ik geen cheaten.
Dat zijn gewoon dingen die luie mensen gebruiken.

[GoT]Dutch Commando

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

als je CFG editen al cehaten vind, mag je dus ook niet saan de controls veranderen
maare
cheaten vind ik 3rd party dingen die jouw een oneerlijk voordeel geven tov andere

cfg aliassen etc maken vallen daar niet onder, evanals wapenmodels aanpassen (mits alleen voor de eyecandy)

maar ik moet eerlijk zeggen dat cehaters me weinig intereseren, ik speel geen CS in clan, alleen maar FFA en meestal maar 2 of 3 maps

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Zoals jullie zien streef ik redelijk naar realitiet bij CS.
[/quote]

Leuk strefen, maar het spel is voor geen ene ruk realistisch :) Wel leuk, daarnie van maar realistisch voor geen meter :7 Realismers kunnen beter strikeforce of rogue spear gaan spelen

Verwijderd

Ik vind dat CFG files nog wel mogen maar skin/zoom/wall cheats zijn echt lame :(

Verwijderd

Ik zag vandeweek weer is wat vaaaags op de vuurwekserver...er waseen gast die werd telkens onzichtbaar...en dan weer normaa..en dat dan de hele tijd..

Ik d8 eerst dat ie lag had maar hij deed t 3 levels lang terwijl er verder niemand last van lag had....en ze ping was ook normaal..

Heeeeeel vaaaaag...

Verwijderd

hm..
das idd vaag.
Ik bedoel met files veranderen/vervangen niet *.CFG bestanden..
Maar skin veranderen enz.
Das echt cheaten.

Verwijderd

Topicstarter
OK, je hebt gelijk, CS is niet echt realistisch...

Rephrase:

Ik denk dat alles waardoor dingen worden geautomatiseerd, en dus perfect worden uitgevoerd, cheaten is.

Een buy-script mag, omdat dat alleen maar wat tijd scheelt, die je toch wel hebt. Met de hand gaat het echt niet slechter ofzo.

Maar een burst-script is wat anders. Hierdoor schiet je altijd perfecte bursts, dus met 100% rendement. Dat lukt je met de hand niet, dus dat vind ik cheaten. Net als grenade-scripts. Die grenades zitten onder een ander slot, omdat het tijd moet kosten om ze te gooien. Anders hadden ze wel meteen ondr een hotkey gezten, zoas bij TFC (ok, het hangt ook een beetje van de maniet van coden af :P).

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

het onzichtbaar worden is gewoon een script hoor. (oftewel config file)
dan wordt er namelijk een model aangeroepen die geen zichtbare onderdelen bevat. (en ja die model bestaat al standaard in je models directory, heet oranget.mdl)

ik heb gewoon die onzichtbare model vervangen door een zeer zichtbare model om het maar zachtjes uit te drukken :)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Verwijderd

ja, maar verander dat onzichtbare model dan wel in een fel oranje model met spikes/cones shit :)
dan pak je ze hard terug
Pagina: 1