[Imode] 2 maanden proefabbo, daarna opzeggen.

Pagina: 1
Acties:

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05 14:24
Ik heb op 28 augustus bij T for Telecom een Siemens S55 icm een 2 jarig Hi 20 abbo aangeschaft. Bij dit abbo zaten 2 maanden gratis Imode en 30 MMS`jes per maand. Ik dacht leuk, doen! Ik vroeg aan de verkoper of ik het Imode abbo ook op kon zeggen als ik het niet nodig vind. Deze vraag werd met ja beantwoord. Ik stuur op 19-9 (nog binnen een maand) een e-mailtje naar de klantenservice van KNP, met de vraag wat de stappen zijn om Imode op te zeggen. Dit was het antwoord: (korte versie)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Bedankt voor je e-mail.

Wil je je i-mode abonnement opheffen, maar nog wel kunnen bellen? 
Stuur ons dan een opheffingverzoek per post of fax. Daarin vermeld je:

* je naam, adres en woonplaats
* bla
* bla
* bla
* uitdrukkelijk dat je alleen het imode abbo op wilt heffen.
* wanneer het imode abbo opgeheven moet worden.

Zorg ervoor dat je verzoek binnen is voor de datum waarop de 
actieperiode verloopt.

Met vriendelijke groet,

Suzanne Vruggink 

Klantenservice KPN

Onderin staat er dus " zorg erervoor dat je verzoek binnen is voor de datum waarop de actieperiode verloopt."

Hierop heb ik dus een opheffingsverzoek naar de KPN om per direct ALLEEN het imode abbo op te heffen.
Nu belde ik gisteren met de KPN om te vragen hoe het ermee stond. Kreeg ik te horen dat het abbo helemaal niet op te zeggen is, en dat je er een jaar aan vast zit? Terwijl de verkoper EN de klantenservice hier niet over gerept hebben, en in de mailwisseling met de klantenservice van KPN staat ook dat je er moet zorgen dat je VOORDAT de actie periode verloopt.
Even laten blijken dat ik het er niet mee eens ben enzo, maar even laten rusten.

Kreeg ik vandaag gewoon een brief binnen, dat mij Imode abbo opgeheven wordt, maar dat ik wel 210 Eur ex btw moet betalen!!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Geachte heer xxxxxx,

Wij hebben de opzegging van uw i-mode ontvangen en vinden het 
jammer dat u heeft besloten, deze dienst te beeindigen. 
Uw i-mode wordt beeindigd per 23 december 2003, met 
inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden.

Het bedrag van Eur 210 ex btw voor het vroegtijdig beeindigen van uw 
imode 2MB GPRS bundel wordt in de factuur opgenomen.

Met vriendelijke groet,

Fred van Dorp
Manager Klantenservice

Wat is dit??! Moet ik gewoon 210 EUR betalen voor iets wat ik niet gebruik? Ik snap dat als je imode neemt je ergens aan vast zit, maar omdat dit een actie was, en ik de verkoper er expliciet om gevraagd heb OF het eventueel binnen de actieperiode opgeheven kan worden, ben ik overgaan tot koop. Plus de bevestigingsmailtje van Suzanne van de klantenservice.

Verkoper van het mobieltje weet op dit moment natuurlijk weer van niets. Hij kan zich niet meer herinneren dat het gezegd is.

Wat is jullie advies voor dit soort praktijken? Of heeft iemand hier ook ervanring mee?

Edit:

Vertel mij eens hoe ik de layout weer normaal krijg? Dit is niet zo mooi :(

[ Voor 6% gewijzigd door Ralphie op 01-10-2003 14:56 ]

HODL

Verwijderd

Ralphie schreef op 01 oktober 2003 @ 14:22:

Vertel mij eens hoe ik de layout weer normaal krijg? Dit is niet zo mooi :(
Even een paar harde enters tussen de tekst die je tussen 'code' hebt staan.

• Ralphie
Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 14:32:
[...]

Even een paar harde enters tussen de tekst die je tussen 'code' hebt staan.
* Ralphie voelt zich dom.. Wat zijn "harde enters"?

HODL

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:20

weebl

YARR!

Dit is gewoon een kwestie van de kleine lettertjes lezen. Die verkoper van T for Telecom heeft je iig gewoon verkeerd voorgelicht. Had je de telefoon bij primafoon gekocht, dan hadden ze je waarschijnlijk wel het goede antwoord gegeven.

Het enige wat je zou kunnen proberen is verhaal te halen bij die T for Telecom winkel je verhaal gaat halen. Maar daar krijg je waarschijnlijk te horen van dat ze dat nooit zouden zeggen.

Ik vind het heel sneu voor, maar ik vrees dat je gebonden bent aan i-mode totdat je het op kan zeggen... :|

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Tsja, dat is weer een fraai verhaal. Wederom (maar dat raakt jou niet in het bijzonder) het verhaal: mondelinge toezegging, bewijs nul. Altijd schriftelijk bevestigen met naam, toenaam datum en tijdstip van de toezegging, anders zijn het loze beloften aangezien het lastig te bewijzen is.

Ik zou in ieder geval een brief naar KPN sturen waarin je aangeeft dat toegezegd is dat opzegging van I-mode mogelijk is en dat dit in de volksmond niet hetzelfde is als opzeggen maar stiekem toch nog even de hele rest van het abonnement betalen voor de resterende looptijd. Zet zoveel mogelijk feitelijke informatie daarover in die brief, cc 'm naar die beltoko. Je geeft in ieder geval aan dat je die €210 niet gaat betalen, zorg ook dat je rekening niet automatisch geexecuteerdincasseerd wordt ;)

Heb je wel de algemene voorwaarden van KPN gekregen alvorens je het abonnement aanging? >:)

Verwijderd

Ralphie schreef op 01 October 2003 @ 14:38:
[...]
* Ralphie voelt zich dom.. Wat zijn "harde enters"?
Je hand optillen en je vinger hard op de 'entertoets' neer laten komen :)
En dit doe je dus op de plaats waar iedere regel zou moeten eindigen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 14:49 ]

• Ralphie
Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 14:48:
[...]

Je hand optillen en je vinger hard op de 'entertoets' neer laten komen :)
En dit doe je dus op de plaats waar iedere regel zou moeten eindigen.
Lol, ik was al met <br> bezig geweest :P

Ik voel me nu echt onwijs nOOb!

HODL

• Ralphie
Wekkel schreef op 01 October 2003 @ 14:47:
Tsja, dat is weer een fraai verhaal. Wederom (maar dat raakt jou niet in het bijzonder) het verhaal: mondelinge toezegging, bewijs nul. Altijd schriftelijk bevestigen met naam, toenaam datum en tijdstip van de toezegging, anders zijn het loze beloften aangezien het lastig te bewijzen is.

Ik zou in ieder geval een brief naar KPN sturen waarin je aangeeft dat toegezegd is dat opzegging van I-mode mogelijk is en dat dit in de volksmond niet hetzelfde is als opzeggen maar stiekem toch nog even de hele rest van het abonnement betalen voor de resterende looptijd. Zet zoveel mogelijk feitelijke informatie daarover in die brief, cc 'm naar die beltoko. Je geeft in ieder geval aan dat je die €210 niet gaat betalen, zorg ook dat je rekening niet automatisch geexecuteerdincasseerd wordt ;)

Heb je wel de algemene voorwaarden van KPN gekregen alvorens je het abonnement aanging? >:)
Bedankt voor de tips! Ik wilde net de bank gaan bellen.
Nee! Dat is heel slim van ze geweest, anders had ik het nooit gedaan!

HODL

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ralphie schreef op 01 October 2003 @ 14:59:
Nee! Dat is heel slim van ze geweest, anders had ik het nooit gedaan!
Dat is juist heel dom van ze. Als je voor of bij het sluiten van het abonnement geen fysiek exemplaar van de algemene voorwaarden hebt gekregen, kan je de algemene voorwaarden (of een beding daaruit) vernietigen met een simpele mededeling aan de gebruiker van die voorwaarden.

Denk even goed na. Hoe ging het abonnement afsluiten precies in zijn werk en wat voor formulieren heb je daarvoor precies ingevuld?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wekkel schreef op 01 October 2003 @ 15:18:
[...]
Dat is juist heel dom van ze. Als je voor of bij het sluiten van het abonnement geen fysiek exemplaar van de algemene voorwaarden hebt gekregen, kan je de algemene voorwaarden (of een beding daaruit) vernietigen met een simpele mededeling aan de gebruiker van die voorwaarden.

Denk even goed na. Hoe ging het abonnement afsluiten precies in zijn werk en wat voor formulieren heb je daarvoor precies ingevuld?
Pas op, algemene voorwaarden staan vaak op de achterkant van contracten. Je wordt er niet op gewezen, maar je hebt ze wel (en op tijd) ontvangen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Ralphie
Ik heb drie pagina`s ondertekend, waarvan ik er 1 mee naar huis heb gekregen. Dit is een soort factuur, met de gegevens, maar niet met de voorwaarden voor Imode. ( staat wel een stukje text in dat je akkoord gaat met de voorwaarden van KPN (imode?))

HODL

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

En op die factuur staan achterop niet de voorwaarden? Wat waren die 2 andere formulieren?

• Ralphie
Op de achterkant staan ze zeker niet! Volgens mij waren andere formulieren kopieen van wat ik heb, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik ga dat gewoon even navragen bij de T for Teleshit.

HODL

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 23:42

Sebastiaan

....

Veel telecomzaken hebben de voorwaarden op de achterkant van je contract staan dat je in de winkel 3 keer tekent. 1 voor jezelf, 1 voor winkel en 1 voor hoofdkantoor.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51
ik heb precies hetzelfde abo. ook met s55 en 2 maanden gratis imode. ik heb gebeld naar de helpdesk en daar hebben ze m'n abo omgezet naar light of zoiets. iig 5 euro per maand betaal ik nu.

• Ralphie
Ja ok dat kan, maar mij is verteld door beide bedrijven, dat ik het helemaal op kan zeggen. Dat heb ik nu gedaan, maar dan komt er een rekening in de bus van 210 EUR!

HODL

Pagina: 1