Ik heb op 28 augustus bij T for Telecom een Siemens S55 icm een 2 jarig Hi 20 abbo aangeschaft. Bij dit abbo zaten 2 maanden gratis Imode en 30 MMS`jes per maand. Ik dacht leuk, doen! Ik vroeg aan de verkoper of ik het Imode abbo ook op kon zeggen als ik het niet nodig vind. Deze vraag werd met ja beantwoord. Ik stuur op 19-9 (nog binnen een maand) een e-mailtje naar de klantenservice van KNP, met de vraag wat de stappen zijn om Imode op te zeggen. Dit was het antwoord: (korte versie)
Onderin staat er dus " zorg erervoor dat je verzoek binnen is voor de datum waarop de actieperiode verloopt."
Hierop heb ik dus een opheffingsverzoek naar de KPN om per direct ALLEEN het imode abbo op te heffen.
Nu belde ik gisteren met de KPN om te vragen hoe het ermee stond. Kreeg ik te horen dat het abbo helemaal niet op te zeggen is, en dat je er een jaar aan vast zit? Terwijl de verkoper EN de klantenservice hier niet over gerept hebben, en in de mailwisseling met de klantenservice van KPN staat ook dat je er moet zorgen dat je VOORDAT de actie periode verloopt.
Even laten blijken dat ik het er niet mee eens ben enzo, maar even laten rusten.
Kreeg ik vandaag gewoon een brief binnen, dat mij Imode abbo opgeheven wordt, maar dat ik wel 210 Eur ex btw moet betalen!!
Wat is dit??! Moet ik gewoon 210 EUR betalen voor iets wat ik niet gebruik? Ik snap dat als je imode neemt je ergens aan vast zit, maar omdat dit een actie was, en ik de verkoper er expliciet om gevraagd heb OF het eventueel binnen de actieperiode opgeheven kan worden, ben ik overgaan tot koop. Plus de bevestigingsmailtje van Suzanne van de klantenservice.
Verkoper van het mobieltje weet op dit moment natuurlijk weer van niets. Hij kan zich niet meer herinneren dat het gezegd is.
Wat is jullie advies voor dit soort praktijken? Of heeft iemand hier ook ervanring mee?
Edit:
Vertel mij eens hoe ik de layout weer normaal krijg? Dit is niet zo mooi
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Bedankt voor je e-mail. Wil je je i-mode abonnement opheffen, maar nog wel kunnen bellen? Stuur ons dan een opheffingverzoek per post of fax. Daarin vermeld je: * je naam, adres en woonplaats * bla * bla * bla * uitdrukkelijk dat je alleen het imode abbo op wilt heffen. * wanneer het imode abbo opgeheven moet worden. Zorg ervoor dat je verzoek binnen is voor de datum waarop de actieperiode verloopt. Met vriendelijke groet, Suzanne Vruggink Klantenservice KPN |
Onderin staat er dus " zorg erervoor dat je verzoek binnen is voor de datum waarop de actieperiode verloopt."
Hierop heb ik dus een opheffingsverzoek naar de KPN om per direct ALLEEN het imode abbo op te heffen.
Nu belde ik gisteren met de KPN om te vragen hoe het ermee stond. Kreeg ik te horen dat het abbo helemaal niet op te zeggen is, en dat je er een jaar aan vast zit? Terwijl de verkoper EN de klantenservice hier niet over gerept hebben, en in de mailwisseling met de klantenservice van KPN staat ook dat je er moet zorgen dat je VOORDAT de actie periode verloopt.
Even laten blijken dat ik het er niet mee eens ben enzo, maar even laten rusten.
Kreeg ik vandaag gewoon een brief binnen, dat mij Imode abbo opgeheven wordt, maar dat ik wel 210 Eur ex btw moet betalen!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Geachte heer xxxxxx, Wij hebben de opzegging van uw i-mode ontvangen en vinden het jammer dat u heeft besloten, deze dienst te beeindigen. Uw i-mode wordt beeindigd per 23 december 2003, met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden. Het bedrag van Eur 210 ex btw voor het vroegtijdig beeindigen van uw imode 2MB GPRS bundel wordt in de factuur opgenomen. Met vriendelijke groet, Fred van Dorp Manager Klantenservice |
Wat is dit??! Moet ik gewoon 210 EUR betalen voor iets wat ik niet gebruik? Ik snap dat als je imode neemt je ergens aan vast zit, maar omdat dit een actie was, en ik de verkoper er expliciet om gevraagd heb OF het eventueel binnen de actieperiode opgeheven kan worden, ben ik overgaan tot koop. Plus de bevestigingsmailtje van Suzanne van de klantenservice.
Verkoper van het mobieltje weet op dit moment natuurlijk weer van niets. Hij kan zich niet meer herinneren dat het gezegd is.
Wat is jullie advies voor dit soort praktijken? Of heeft iemand hier ook ervanring mee?
Edit:
Vertel mij eens hoe ik de layout weer normaal krijg? Dit is niet zo mooi
[ Voor 6% gewijzigd door Ralphie op 01-10-2003 14:56 ]
HODL