Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:11
Ik ben de gelukkige eigenaar van een Leadtek ti4400 128 Mb

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/a250/a250480.jpg

Nu beginnen de fans wat herrie te maken, dus ik heb contact opgenomen met Leadtek NL hierover. Ze willen me nieuwe fans sturen, maar dan moet ik de hele heatsink verwijderen en opsturen. Dat vind ik niet zo'n goed idee, want ik wil mijn kaart niet beschadigen en zonder heatsink kan ik de kaart ook niet gebruiken.
Dus, dan vervang ik ze zelf wel.
Weet iemand of het type fan dat op deze kaart zit (40 mm die in de heatsink zweeft/valt, bevestiging met vier schroefjes) ook los te koop is? Wel eentje van redelijke kwaliteit want ik wil mijn kaart wel geklokt houden op 320/700 MHz. Ik heb nog wel een standaard 40 mm fannetje liggen, maar als ik die bovenop de heatsink maak, neemt het zoveel plaats in.
Bij voorbaat dank.

edit:
Search reeds gebruikt en ook in de pricewatch en bij de nodige webshops vind ik niets

[ Voor 7% gewijzigd door biobak op 01-10-2003 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt interessant, heb ook zo'n kaart en vind ook dat ie aardig wat herrie aan het maken is sinds de aanschaf.
Heb er al aan zitten denken om die vage filters er tussen uit te halen omdat die misschien tussen de blades komen, maar dan krijg je misschien garantie problemen.
Toch ben ik benieuwd wat het antwoord is op de vraag van de TS!
Want die heatsink verwijderen lijkt me ook geen fijn idee. Zeker niet omdat je dan ook nog eens een x-aantal dagen zult moeten wachten op een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 14:25:
Heb er al aan zitten denken om die vage filters er tussen uit te halen omdat die misschien tussen de blades komen, maar dan krijg je misschien garantie problemen.
Die filters zouden ook wel eens het probleem kunnen zijn. Die zijn inmiddels wat uitgezakt :) Je kan ze er wel tussenuit halen zonder te beschadigen want ze zitten tussen de roostertjes geklemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb dezelfde kaart en was de herrie ook zat.

IPV aan de standaard koeling te rommelen heb ik een passieve zalman ZM80C-HP heatpipe koeler ( 25euros ) plus wat heatsinkjes voor het RAM (niet echt nodig) erop gezet. Ik kan zelfs nog m'n standaard OC op Ti4600 snelheid houden.

In ieder geval zou ik die filters en fingerguards eraf halen want dat geeft al een hoorbaar verschil. Voor de garantie maakt het niet uit want je kunt ze zo weer terug schroeven. Een stoot dust-off (bij Mycom te koop) onder de fans om rommel weg te blazen wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Ik had hetzelfde probleem met een ander Leadtek model. Ik heb zo'n PCI plaatje gebogen, gaatje erin, 80mm fan op 7V erop geschroeft, en klaar. Voor pics zie mijn specs pagina.

[ Voor 4% gewijzigd door Unicron op 01-10-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Unicron schreef op 01 October 2003 @ 17:34:
Ik had hetzelfde probleem met een ander Leadtek model. Ik heb zo'n PCI plaatje gebogen, gaatje erin, 80mm fan op 7V erop geschroeft, en klaar. Voor pics zie mijn specs pagina.
that's the tweakers spirit :) :9
ik heb dezelfde kaart, maar heb nog niet zo'n last dat die dingen te veel herrie maken. Maar als ze dat wel gaan doen schroef ik ze er gewoon af en plaats een enkele 80mm casefan erop, koelt goed zat! en stiller ook :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

En ik maar denken dat die LeadTek kaarten aanzienlijk minder geluid maakten vanwege de ingenieuze koeling.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gold bij de GeForce FX 5800 serie. Daarbij maakte de koeler van Leadtek heel wat minder herrie dan het referentie-model van NVidia.
Pagina: 1