Dus!
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 16:05 ]
Share aanmaken en het niet via ASP laten doen. 't is toch intern. Zo voorkom je de meeste problemen.Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 14:18:
- Hoe kan ik Filesharing het beste toepassen? Word documenten etc. het snelst op de server zetten, het liefst via de Windows Vekenner.
Zie http://www.google.nl/sear...arch+in+pdf+doc+files&lr=- Hoe kan ik zoeken door documenten zoals .doc en .pdf? Als ze in een database staan is dat voldoende?
[ Voor 56% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2003 14:22 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Projectsharing:curry684 schreef op 01 October 2003 @ 14:37:
[ASP] in de topictitel gezet, en heb je zelf uberhaupt al iets uitgezocht? Beide vraagjes zijn namelijk erg common en dus makkelijk te vinden op internet.
Beveiliging? VPN.Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 14:48:
Share aanmaken en het niet via ASP laten doen. 't is toch intern. Zo voorkom je de meeste problemen.
-> Sorry, tis ook extranet. En hoe doe je dat met beveiliging? Het is voor 1000 mensen!
Da's onzin. Als ik een bestand upload naar de database, wordt deze in binaire vorm in een database geplaatst en kan ik hier nog niet in zoeken. Je zult hier een apart component voor moeten gebruiken. Misschien dat Site Server, zit als het goed is bij MS SQL Server 2k, het kan.Button “Upload” op het intranet. Daarmee kan je bestanden uploaden naar het intranet en indirect naar de database. Dit heeft als voordeel dat je de bestanden direct in de database plaatst en dat er op intranet gezocht kan worden in de bestanden.
[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2003 14:52 ]
De toegang, lezen, schrijven, etc. regelen via NTFS rechten. Zo kom je hier niet mee in de problemen.Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 14:56:
Okay, thanx. Maar hoe zou jij 't oplossen dus? Ze willen gemakkelijk bestanden opslaan en versturen naar het intranet... wat kan ik 't beste als advies geven? Dat webmappen is opzich niet slecht, en kan elke pc. Maar de beveiling en directorystructuur is dan vrij ingewikkeld. Ik bedoel elk project moet een aparte map hebben op de server, en sommige mogen die wel zien en andere weer niet. Snap je?
Als het een project voor 1000 mensen is, waarom laten ze dat dan door een stagiar doen (no offence) Maar, los daarvan, er zijn nogal wat praktische overwegingen die hierbij spelen.Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 14:48:
Share aanmaken en het niet via ASP laten doen. 't is toch intern. Zo voorkom je de meeste problemen.
-> Sorry, tis ook extranet. En hoe doe je dat met beveiliging? Het is voor 1000 mensen!
Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!
[ Voor 51% gewijzigd door gorgi_19 op 06-10-2003 11:25 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Jaspertje op 06-10-2003 12:29 ]
Dat hoeft helemala niet zo te zijn. Je kan ook VPN zo configureren dat je met ELK IP kan inloggen, de VPN server checkt dan je User & Password om te kijken of je verbinding krijgt.Jaspertje schreef op 06 oktober 2003 @ 12:07:
Bij een VPN wordt het IP adres van degeen die in wilt loggen 'vrij gegeven' om in te loggen er wordt dus gezegd persoon x met ip 192.168.0.2 (noem maar wat) kan inloggen.. dan moeten de thuiswerkens wel een vaste verbinding hebben met een vast IP...
Maar hoe en wat daarbij weet ik ook nie
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Verwijderd
Iets meer onderzoek zelf zou ook wel mooi zijn. Er is echt genoeg over te vinden.Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 12:42:
In deze topic: Outlook centraal in het netwerk stond wat over teammappen.
Ik heb zojuist die teammappen kit getest. Erg leuk.
Je kan per project een teammap aanmaken, en dan met een team zo'n project managen.
Je kan taken verdelen, discussieren, URL's delen, en agenda bijhouden.
Erg leuk allemaal, maar voor de topic starter niet echt relevant.
Kan je hierbij ook Filesharing toepassen? Kan alleen de link van deze kit nergens vinden...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 12:58 ]
Hoe regelt de VPN dan zaken als encryptie van gegevens? Daarvoor moet 'ie toch weten of je 'm via internet benadert of via het VPN?mocean schreef op 06 October 2003 @ 12:20:
Dat hoeft helemala niet zo te zijn. Je kan ook VPN zo configureren dat je met ELK IP kan inloggen, de VPN server checkt dan je User & Password om te kijken of je verbinding krijgt.
Verwijderd
Hoe kan je het nou gewoon ff installen ??Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 11:41:
Daar kwam ik ook al mee, maar dat is eigenlijk een kant en klaar intranet pakketidd, webDAV... foutje.. maar ik ga Sharepoint ff installen. Iig bedankt voor je hulp, als je nog nieuwe ideeen hebt... post ze
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 13:04 ]