Corrupted file repairen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• lavaterrorr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 10:27
Hoi

laatst is er iets misgegaan tijdens het schrijven van een wav bestand op mn HD. Gevolg: Corrupted file:frusty:
Vraag: Bestaat er een proggie dat zo'n corrupted WAV file (gedeeltelijk) kan repairen? Het is echt een heel belangrijk WAV filetje voor mij!

Alvast bedankt mensen!:respect:

Verwijderd

Op wat voor manier is het fout gegaan? Indien tijdens crash: scandisk eerst!

Google: repair damaged corrupted WAV file
- WaveFix
- WaveSaver

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 14:04 ]

• lavaterrorr
I still don't know what went wrong:S

Ik was dus op aan het nemen van de radio (vraag niet waarom!)
Het was een voorgeprogrammeerde opname.
Een uur voor het einde van het programma liep alles nog. Toen moest ik ervandoor.
Ik denk dat mn compu is vastgelopen of zo bij het afsluiten:S Het filetje bevat wel zo'n 3 Gb aan data, maar ja hoe krijg ik dat weer 'leesbaar'?

Verwijderd

Welke foutmelding krijg je precies als je de file probeert te openen? Ook bij andere programma's?

Als je eerst scandisk doet en daarna een kopie van de file neemt om te bewerken met WaveFix/WaveSaver oid kun je kijken wat de file doet na correctie van de headers.

offtopic:
msn smiley's doen het hier niet, gebruik ":?" ipv ":s"
en Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif om je berichten te wijzigen ipv meerdere berichten onder elkaar

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 14:13 ]

• lavaterrorr
Zo'n 'ploink'
'corrupted file'
Ik kan hem in geen enkel prog openen, geen WinAmp, RealPlayer, MediaPlayer, Cool Edit:S

• lavaterrorr
:? dus

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:48
Uncompressed 16-bit 44Khz WAVE ??
Dan kan je hem in sommige progjes ook proberen als "raw" te openen...

Dan knippen en plakken wat je nodig hebt, progje maakt vanzelf nieuwe header aan :-)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• lavaterrorr
Jajaj
Een uncompressed 16 bit 44.1 kHz WAV (vraag me weer niet waarom :) )

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-12 20:40
Mocht het nog niet gelukt zijn je filetje te repareren, open 'em dan eens in een hex-editor, en copy/paste het volgende aan het begin van de file in het hexadecimale (DUS NIET ASCII!!!) edit-veld, zonder de quotes natuurlijk:

"52494646FFFFFFFF57415645666d74200000000F000100020000AC440002B1100004000F64617461FFFFFFF7"

Dat zou nl. een goede WAV-header moeten zijn. Ik vermoed dat jouw file die mist.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• lavaterrorr
OK :)
Mijn vorige beschadigde filetje heb ik laten varen toen....
Nu heb ik een nieuwe (MEGA)opname gemaakt, maar nu onder NTFS (Win2k) met het proggie Messer.
Cool Edit ook geprobeerd, maar dit loopt steeds vast na zo'n 6 uur WAV opname of zo :(

Nu zit ik weer met een damaged file opgescheept, nu met het verschil dat niet mijn hele bestand is verkloot, maar een deel niet bruikbaar is.
Het hele bestand is zo'n 6 Gigs groot, maar daarvan is maar zo'n 6 uur en drie kwartier WAV te lezen :?
Als je weet dat per uur een WAV ruwweg 600 Mb kost, dan mis ik dus een aantal uren opname :? , terwijl wanneer ik kijk naar de bestandsgrootte, wel alles erin zou moeten zitten :(

Destijds is het niet gelukt met WAVsaver om dat filetje te repairen.
Zijn er nog meer opties om mijn data 'terug' te kunnen krijgen?

Voor de duidelijkheid... het is dit keer geen corrupted file, maar een damaged file.

[ Voor 11% gewijzigd door lavaterrorr op 24-11-2003 10:13 ]

• lavaterrorr
Niemand? :?

Ik heb gister WAVsaver geprobeerd....
Die liep vast, of tenminste na zo'n 2 uur leek er nog steeds niets gebeurd te zijn en kreeg er geen schot meer in :?

Tis echt belangrijk voor me in dat filetje terug te krijgen!

• lavaterrorr
:?

• NaliXL
Ik ben ff 'n tooltje voor je aan 't maken. Post 'em zo wel ff.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Bestaan toch al progjes voor? (zoals raw2wav enzo).

[Edit] Beetje oude koe dit...

[ Voor 25% gewijzigd door Aetje op 24-04-2004 11:56 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waarom toch steeds grote wav-bestanden opnemen, terwijl je uit ervaring inmiddels weet dat het fout gaat?

Er zijn zat programma's te vinden die bijvoorbeeld 50 wavjes van 10 minuten kunnen maken. Met een nummertje in de naam, dus je kan ze altijd weer op volgorde leggen. Als er dan iets mis gaat, ben je hooguit 10 minuten kwijt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• NaliXL
Okee, tooltje is klaar. Plakt simpelweg een WAV header voor een willekeurig aantal files. Gebruik op eigen risico, (delphi) source bijgevoegd.

[ Voor 0% gewijzigd door NaliXL op 24-04-2004 14:11 . Reden: Neem me niet kwalijk voor 't omhooghalen van een oud topic: werd doorverwezen vanuit een ander topic, en zat in de verkeerde te replyen.... ]

Pagina: 1