Toon posts:

samsung 160gig worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 samsung 160gig schijven, in de bios werden ze herkend en in windows xp ook. Maximale grootte was 137 gig en nadat ik windows xp sp1 erop had gezet 160gig. Ik ging ze formatteren (logiesche partitie erop knallen) met partition magic 8. Dat ging allemaal goed, maar nu wil mn bios niet meer die schijven herkennen.
Dus ik dacht maybe heb ik geen 48bit lba bios support, dus ik koop een rx2 ultra ata 133 controller die dat zeker wel heeft!

Nu sluit ik de hardeschijven aan op ide1 van de controller en zet de hardeschijven in modes master en slave. Maar wanneer ik mn pc opstart en na de normale bios de promise bios gaat zoeken naar hardeschijven vind de controller niks :/

Het lijkt erop dat ze na een format van partionmagic 8 .. dood zijn (de hardeschijven) en dat geloof ik niet :/
(ik krijg het bericht bios is not installed cus no drives attached)

iemand enig idee hoe ik die hardeschijven kan testen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 13:28 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welk moederbord heb je?

Sluit de schijven met Cable Select jumperinstelling aan op de onboard controller van het moederbord, stel de HDD detectie in de BIOS op AUTO en kijk in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" voor info/tips/linkjes om de schijven te testen :)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 01-10-2003 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een epox EP-8KHA+
in de faq staan geen tips voor hardeschijven die niet herkend worden in de bios maar wel draaien :/ (er is physieks niks mis mee). Ik kan ook geen tool draaien als mn bios ze niet indeeld toch ? :/
ze staan nu allebei op cableselect geen succes

als mn pci slot niet goed zou werken .. dan zou de bios ook niet kunnen opstarten van die promise, correct?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan ook geen tool draaien als mn bios ze niet indeeld toch ?
Heb je dat al geprobeerd dan :?
Gewoon doen, vaak worden de schijven wel herkend door het tooltje :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 01-10-2003 14:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
de samsung tool in dosmode vind niks ;/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alleen 1 samsung aan de master ide cable gehangen .. en nu herkent het systeem 1 schijf.

Hang ik ze allebei eraan herkent het systeem 1 schijf (de 2e)
(beide staan op cable select en zijn logische partities)

ik denk dat mn ide cable niet lekker werkt met 2 apparaten .. ik probeer ff een nieuwe kabel nu.

met nieuwe kabel erin blijf ik er maar 1 herkennen

1 van de hardeschijven werkt niet .. de ander wel als ik ze los aansluit elk apart

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 15:49 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hang ik ze allebei eraan herkent het systeem 1 schijf (de 2e)
(beide staan op cable select en zijn logische partities)
Zit de kabel niet omgekeerd aangesloten? De blauwe connector hoort op het mobo te zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
ja alles is goed aangesloten :/ er hange zelfs labeltje aan met master en slave
Pagina: 1