ik heb 2 samsung 160gig schijven, in de bios werden ze herkend en in windows xp ook. Maximale grootte was 137 gig en nadat ik windows xp sp1 erop had gezet 160gig. Ik ging ze formatteren (logiesche partitie erop knallen) met partition magic 8. Dat ging allemaal goed, maar nu wil mn bios niet meer die schijven herkennen.
Dus ik dacht maybe heb ik geen 48bit lba bios support, dus ik koop een rx2 ultra ata 133 controller die dat zeker wel heeft!
Nu sluit ik de hardeschijven aan op ide1 van de controller en zet de hardeschijven in modes master en slave. Maar wanneer ik mn pc opstart en na de normale bios de promise bios gaat zoeken naar hardeschijven vind de controller niks
Het lijkt erop dat ze na een format van partionmagic 8 .. dood zijn (de hardeschijven) en dat geloof ik niet
(ik krijg het bericht bios is not installed cus no drives attached)
iemand enig idee hoe ik die hardeschijven kan testen ?
Dus ik dacht maybe heb ik geen 48bit lba bios support, dus ik koop een rx2 ultra ata 133 controller die dat zeker wel heeft!
Nu sluit ik de hardeschijven aan op ide1 van de controller en zet de hardeschijven in modes master en slave. Maar wanneer ik mn pc opstart en na de normale bios de promise bios gaat zoeken naar hardeschijven vind de controller niks
Het lijkt erop dat ze na een format van partionmagic 8 .. dood zijn (de hardeschijven) en dat geloof ik niet
(ik krijg het bericht bios is not installed cus no drives attached)
iemand enig idee hoe ik die hardeschijven kan testen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 13:28 ]