Toon posts:

0x800ccc15 error in outlook, internet werkt ook niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een Windows 98SE-bak heb ik het volgende probleem:
Zoals in de titel staat krijg ik wanneer ik outook opstart de foutmelding met de foutcode 0x800ccc15. Op het internet staat dat ik tcp/ip moet verwijderen en opnieuw moet installeren. Nadat ik dit gedaan heb krijg ik nog steeds dezelfde error.

Internet doet het ook niet; deze stuit op de gewoonlijke "kan server niet vinden" error. Ook hier werken de gewoonlijke oplossingen niet.

We hebben hier kabelinternet van @home, gedeelt door een router. Het is maar 1 computer die dit doet, en het netwerk doet het nog wel.

Wie kan mij helpen?????

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zij; heb ik al gedaan. Dat werkte niet.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

In die link staat niet dat je je tcp/ip protocol opnieuw moet installeren; je moet je mail account even opnieuw aanmaken.

Dat laatste is zo ongeveer de eerste stap die je neemt met het oplossen van welk mailprobleem dan ook ;)

edit:
ik las net even over je 'geen verbinding'probleem heen. Het is dan wel nuttig om er bij te zetten of pingen naar je 1) localhost, 2) je gateway computer en 3) een willekeurig adres op het internet (via ip en url), het normale resultaat geeft. Probeer het (als je er een hebt) eens zonder proxyserver (in iexplore: tools/internet options/connection/lan settings/proxy server. Tools heet in oudere versies van ie 'extra'.

Verder is het wel nuttig om je computer te controleren op malware (Adaware, Spybot) en een virusscan uit te voeren.

[ Voor 60% gewijzigd door SilentStorm op 02-10-2003 09:01 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Alleeen pingen naar een url doet t niet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Wat heb je als DNS servers ingesteld dan.. :?

Verwijderd

Topicstarter
euh........niks, staat uitgeschakeld.Maar dat staat het op de andere computers ook, en daar werkt het wel.Ik heb dit netwerk niet gebouwd of geconfigureerd. Ik loop hier stage voor ict, en ze hebben hier geen vaste systeembeheerder. Er komt hier 1x per week ff iemand langs.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

/Dns probleem:

Controleer welke dns servers je hebt ingesteld. Start/settings/control panel/network/tcpip (voor de netwerkkaart die zorgt voor je internet verbinding) / dns. Als het vinkje uit is hoeft dat op zich geen probleem te zijn, windows gaat in dat geval uit van dhcp om het ip adres in te stellen. Start/run/winipcfg geeft je dan de informatie die je moet hebben.

Je kunt controleren of dat ip adres bereikbaar is, door het te pingen. Vrijgeven en vernieuwen wil dan ook wel eens helpen. Kom je er nog niet uit: stel dan statisch je dns in. Aangezien de computer in je eigen netwerk hangt kun je de computernaam en domein vrij invullen. Stel vervolgens 2 dns server adressen in. Die van @home zijn: 212.120.66.195 en 212.120.66.194. Je kunt eventueel nog expirimenteren met andere dns servers:
194.109.6.66 en 194.109.9.99 xs4all
195.121.1.34 en195.121.1.66 planet
212.142.28.66 en 212.142.28.130 chello
212.142.28.67 en 212.142.28.131 chello
62.108.0.66 en 62.108.0.67 chello
192.87.106.101 surfnet

En controleer voor de zekerheid of er niet een bijkomend probleem is. klik Kom je hiermee op het forum terecht?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Waarschijnlijk krijg je het e.e.a via DHCP..
Typ eens op de command prompt: winipcfg en kijk dan of daar wel DNS servers vermeld staan.

Zoniet, dan werk je waarschijnlijk met een proxy..

Verwijderd

Topicstarter
We werken met een proxy. Er staat tenminste een ip-adres ingesteld op alle computers bij proxy.

Verwijderd

Topicstarter
wincfg werkt niet. Het is windows 98, zit die opdracht daar wel in?????

Verwijderd

winIPcfg moet het zijn

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Start/run/winipcfg geeft je dan de informatie die je moet hebben.
dat is _juist_ de opdracht voor win98. Bij elke hogere versie kun je gebruik maken van ipconfig (commandline)

Over die proxy: is dat wat je gebruikt om je internet te delen? zo ja, dan _moet_ die ingesteld blijven om te kunnen internetten. Aangezien je al eerder aangaf dat je wel gewoon het internet opkan via ip's, is dit niet waar je het moet zoeken.

/np ;)

[ Voor 41% gewijzigd door SilentStorm op 02-10-2003 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry, mijn fout

Verwijderd

Topicstarter
staat niet veel ingevuld, geen dns, geen dhcp. alleen ip-adres, subnet en van die andere standaard-dingen

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Ik vindt het wat onnuttig om steeds mijn eigen posts te quoten.. als je alles van hierboven even langs loopt kunnen we weer verder :) -- je kunt dus het controleren van het adres overslaan, aangezien deze gewoon niet is meegegeven door de dhcp server. Het is misschien wel nuttig om even te kijken of dit wel zou moeten, door eens te zien hoe dat gedaan is met een van de andere computers in het systeem. (is daar wel een dns adres ingevoerd?) Als het verder overal statisch is kun jij die waarden ook invullen. Is dat niet zo, dan zou ik even de netwerkkaart in een ander pci/isa slot stoppen. Windows houdt de drivers per netwerkkaart bij zich en het is mogelijk dat de huidige set niet helemaal optimaal functioneert met je dhcp server.

Alles even op een rijtje:

• probeer je lease vrij te geven en te vernieuwen
• controleer of een andere computer gebruik maakt van een statische dns server of dynamisch via dhcp. (staat er iets ingevult bij dns onder tcp/ip)
• stel statisch dns servers in.
• stop je netwerkkaart in een ander pci slot. Je zult je windows98se cd en mogelijk een driverschijfje nodig hebben.

Pagina: 1