[Feat] Mini-topicstart FAQ bij "New Topic"

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
Er staat me iets van bij dat dit vaker besproken is, maar in React Bugs en Featurerequests kan ik het in ieder geval niet terugvinden.

Het zou extreem handig zijn als er per subforum een mini-FAQje gemaakt kan worden dat alleen getoond wordt op het 'nieuw topic' scherm. Dit kan dan de belangrijkste regels samenvatten die voor nieuwe topics op dat forum gelden. Voor Programming & Webscripting zou ik daar bijvoorbeeld de volgende tekst plaatsen:
Denk er bij het posten in P&W aan dat je de taal en/of het platform van je onderwerp duidelijk tussen [blokhaken] in je topictitel zet. Topics waarbij dit niet is gebeurd gaan zonder pardon op slot! Tevens wensen we in de titel graag een betere omschrijving dan "probleempje...".

Voor verdere hints en tips met betrekking tot het openen van een goed topic in P&W kun je P&W FAQ - De "quickstart" doorlezen.
Een en ander omdat vooral de 'even langshoppende' users het structureel vertikken om FAQ's en stickies door te nemen voordat ze hun probleem neerplempen, en ze op deze manier impliciet akkoord gaan met die eisen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:58

momania

iPhone 30! Bam!

Ik dacht dat deze feature er aan zit te komen in 1.9, alleen is het dan wel een algemeen verhaaltje vooraf.

Een subforum specifiek stukje faq is een goed idee.
Nu de vraag of de rest dat ook vindt en of het realiseerbaar is?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Realiseerbaar sowieso, hiervoor kun je gewoon de bestaande FAQ-tabel recyclen (maak nieuw FAQ-nummer aan en koppen die aan subforum).

Het algemene verhaal lijkt me nu net niet zo relevant omdat je daar bij registratie reeds mee akkoord gaat en we je die dus altijd onder je neus kunnen wrijven. Ik neem echter aan dat jullie in WOS vooral hier en daar ook gek worden als men weer eens niet vermeld op welke Windows ze Internet Sharing niet aan de gang krijgen :P

En dan is het probleem in P&W stukken groter, iemand die WinXP kan dromen kan vaak best helpen in een Win95 topic, maar in P&W wordt je dus echt topics binnengelokt met talen/platforms waar je niets mee aan kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Zou trouwens wel optioneel moeten zijn, ik kan me voorstellen dat HK, P&W, WOS, PNS/NT deze feature graag hebben maar dat het voor CA of SG stukken minder relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

:z :Z

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Dit topic is gesloten.