Er staat me iets van bij dat dit vaker besproken is, maar in React Bugs en Featurerequests kan ik het in ieder geval niet terugvinden.
Het zou extreem handig zijn als er per subforum een mini-FAQje gemaakt kan worden dat alleen getoond wordt op het 'nieuw topic' scherm. Dit kan dan de belangrijkste regels samenvatten die voor nieuwe topics op dat forum gelden. Voor Programming & Webscripting zou ik daar bijvoorbeeld de volgende tekst plaatsen:
Het zou extreem handig zijn als er per subforum een mini-FAQje gemaakt kan worden dat alleen getoond wordt op het 'nieuw topic' scherm. Dit kan dan de belangrijkste regels samenvatten die voor nieuwe topics op dat forum gelden. Voor Programming & Webscripting zou ik daar bijvoorbeeld de volgende tekst plaatsen:
Een en ander omdat vooral de 'even langshoppende' users het structureel vertikken om FAQ's en stickies door te nemen voordat ze hun probleem neerplempen, en ze op deze manier impliciet akkoord gaan met die eisen.Denk er bij het posten in P&W aan dat je de taal en/of het platform van je onderwerp duidelijk tussen [blokhaken] in je topictitel zet. Topics waarbij dit niet is gebeurd gaan zonder pardon op slot! Tevens wensen we in de titel graag een betere omschrijving dan "probleempje...".
Voor verdere hints en tips met betrekking tot het openen van een goed topic in P&W kun je P&W FAQ - De "quickstart" doorlezen.