Toon posts:

Grootte van BIOS?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik checken hoe groot mij BIOS is? Dit moet ik weten om de goeie update te downloaden.

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Euh, ik zou als ik jou was niet een juiste bios zoeken op bestandsgrootte. De nieuwe versie kan groter of kleiner zijn, in geen geval exact gelijk.
Type en fabrikant moet je de juiste makkelijk geven.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet welke type en fabrikant. Bij de download pagina staat: This is only for 1MB bios (nieuwste update)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 11:28 ]

Verwijderd

welk moederbord heb je en welke versie van het moederbord ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

is dat de enige die erbij staat?? of staan er meerder biossen?

je kan ook even op de bios chip zelf kijken. misschien staat daar wel een getal op als 1024

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste heeft dit niks met NOS te maken, maar met jouw moederbord. Zo'n topic hoort derhalve in PMG :)

Preatorium: het komt soms voor dat er mobo's zijn met verschillende EEPROM chips. Deze kunnen bijvoorbeeld 1Mbit (256KB) of 2Mbit (512KB) groot zijn :)

DeLonge: het beste is om gewoon op de EEPROM chip itself te kijken en dan de typenummers door Google heen te jagen. Anders kun je ook met het flashtooltje een backup van je BIOS maken en checken hoe groot deze binary is :Y)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Aangezien BalusC hem in Processors, Mobo's & Geheugen wil hebben, zal ik hem daar maar naartoe sturen, voordat hij me inelkaar slaat enzo :(
* moto-moi kijkt sielug

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
waar zit BIOS itself dan?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op de moederbord dus ..

• Remy
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

DeLonge, als je even meldt wat voor moederbord je hebt (merk plus model) dan is er wel ergens een plaatje van te vinden, waarop te zien is waar de BIOS-chip zit. Hierdoor weet je waar je moet kijken op je moederbord in je kast om de chip te vinden :)

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om in korte tijd achter elkaar te posten? Dat is wel zo bevorderlijk voor de leesbaarheid :) Anders wordt dit ook nog als kicken gezien. Wanneer je dat binnen 24 uur doet, dan is dat niet gewenst. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Bedenk: het is hier geen chatforum, maar een discussieforum.

[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 01-10-2003 11:52 ]

• Remy

Remy

Specification:

MICRO-STAR 6117 (VER 1.1 LX6) Motherboard with integrated:

* Intel 440LX chipset
* Award BIOS (1MB Winbond W29EE011-15 BIOS Chip)
* 5 * PCI Slots (5 Spare)
* 1 * AGP Slot (Used)
* 3 * DIMM Slots (2 Spare)
* 2 * ISA Slot (None Spare)

1MB (256KB)128KB blijkbaar it is :)

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 01-10-2003 11:58 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Quote form BalusC:
Preatorium: het komt soms voor dat er mobo's zijn met verschillende EEPROM chips. Deze kunnen bijvoorbeeld 1Mbit (256KB) of 2Mbit (512KB) groot zijn

Sinds wanneer is 1Mbit 256KB en 2Mbit 512KB??

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sinds ik een paar verkeerde stukken tijdens 'bekijk bericht' weg-edit had 8)7
Het is dus 128KB resp 256KB :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt ik ga het dus ff proberen

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je hebt een MSI moederbord. Bij MSI kun je je bios live updaten. Dan zal de juiste bios worden geinstalleerd :)

Maar je kunt hem ook handmatig downloaden:
http://www.msi.com.tw/pro...pt_bos_detail.php?UID=309

Succes :)

spuit11 is weer eens te laat 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Han op 01-10-2003 11:58 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
live update?? hoe?

Verwijderd

Topicstarter
Error Message: Insufficient Memory :? hoe kan ik dit verhelpen? Dit heb ik eerder gehad

• Remy

Remy

DeLonge, wil je eerst deze lezen van BalusC voordat je verder post, en dus de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit knop gebruiken bij je posts? Dat leest een stuk prettiger en overzichtelijker namelijk, dan twee of drie posts van eenzelfde persoon onder elkaar ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry. Nu edit ik deze message.
Maar kan iemand me verder helpen ? Error Message: Insufficient Memory, hoe kan ik dit verhelpen? Dit heb ik eerder gehad.

Live update?? hoe/waar kan ik dat doen?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 12:30 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DeLonge: als je het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] had doorgenomen (ja, da's precies dat ene netiquette linkje dat ik je eerder gaf), dan had je geweten dat wij hier op GoT echt wel wat meer inzet van de gebruikers verwachten. Het is hier geen beginnersweb.nl of iksnaphetniet.nl. Mocht je tegen een probleem aanlopen, probeer het dan zélf op te lossen. Je bent toch een Tweaker of niet?

In jouw geval had je bijvoorbeeld Google kunnen raadplegen. Zoek eens op pak-em-beet "bios update insufficient memory error" en probeer de gevonden oplossingen eens uit :)

En wat betreft Live Update: hiervoor geldt hetzelfde. Google eens op "msi live update" oid.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 01-10-2003 12:36 ]

Verwijderd

I was given an "Insufficient Memory" error message, why?
The flash utility was corrupted or some other programs are running. Make sure a clean boot is implemented and download the BIOS file and utility again from our web site if necessary. We also recommend you do the BIOS update with ONLY the FDD existing in your system, since specific advanced caching technologies used on some larger hard drives were also found to cause this problem.

Bron: http://www.scanware-web.d...wtoflash.htm#insufficient
Gevonden met: Google: Error Message: Insufficient Memory bios flash

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt 'File size does not match'. Kan iemand me helpen ? en kan niets vinden op google.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:02 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

"Grootte van bestand komt niet overeen", is toch niet zo moeilijk :+

[edit]
Probeer 'm nog een keer te downloaden... of kijk in de bios of je bios write protected aan hebt staan, of een mogelijke jumper op het moederbord wat het bios tegen schrijven beschermd.

[ Voor 62% gewijzigd door PD2JK op 01-10-2003 17:17 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Google: File size does not match bios flash

Oftwel je biosfile is te groot voor je bioschip. Kortom, de verkeerde gedownload.

Let op die dowloadpagina op de opmerking: This is only for customers using 2MB bios. want: jouw mobo heeft een 1MB bios, dus die moet je dan niet hebben !

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:31 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 17:00:
Hij zegt 'File size does not match'. Kan iemand me helpen ? en kan niets vinden op google.
To be honest DeLonge, maar ik denk dat GoT gewoonweg ongeschikt voor jou is.

Dit topic gaat iig dicht. Neem de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) serieus in acht, mocht je hier meer topics willen openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.