Type en fabrikant moet je de juiste makkelijk geven.
Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 11:28 ]
je kan ook even op de bios chip zelf kijken. misschien staat daar wel een getal op als 1024
Preatorium: het komt soms voor dat er mobo's zijn met verschillende EEPROM chips. Deze kunnen bijvoorbeeld 1Mbit (256KB) of 2Mbit (512KB) groot zijn
DeLonge: het beste is om gewoon op de EEPROM chip itself te kijken en dan de typenummers door Google heen te jagen. Anders kun je ook met het flashtooltje een backup van je BIOS maken en checken hoe groot deze binary is
* moto-moi kijkt sielug
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Bedenk: het is hier geen chatforum, maar een discussieforum.
[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 01-10-2003 11:52 ]
MICRO-STAR 6117 (VER 1.1 LX6) Motherboard with integrated:
* Intel 440LX chipset
* Award BIOS (1MB Winbond W29EE011-15 BIOS Chip)
* 5 * PCI Slots (5 Spare)
* 1 * AGP Slot (Used)
* 3 * DIMM Slots (2 Spare)
* 2 * ISA Slot (None Spare)
1MB (256KB)128KB blijkbaar it is
[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 01-10-2003 11:58 ]
Verwijderd
Preatorium: het komt soms voor dat er mobo's zijn met verschillende EEPROM chips. Deze kunnen bijvoorbeeld 1Mbit (256KB) of 2Mbit (512KB) groot zijn
Sinds wanneer is 1Mbit 256KB en 2Mbit 512KB??
Het is dus 128KB resp 256KB
Maar je kunt hem ook handmatig downloaden:
http://www.msi.com.tw/pro...pt_bos_detail.php?UID=309
Succes
spuit11 is weer eens te laat
[ Voor 10% gewijzigd door Han op 01-10-2003 11:58 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar kan iemand me verder helpen ? Error Message: Insufficient Memory, hoe kan ik dit verhelpen? Dit heb ik eerder gehad.
Live update?? hoe/waar kan ik dat doen?
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 12:30 ]
In jouw geval had je bijvoorbeeld Google kunnen raadplegen. Zoek eens op pak-em-beet "bios update insufficient memory error" en probeer de gevonden oplossingen eens uit
En wat betreft Live Update: hiervoor geldt hetzelfde. Google eens op "msi live update" oid.
[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 01-10-2003 12:36 ]
Verwijderd
Gevonden met: Google: Error Message: Insufficient Memory bios flashI was given an "Insufficient Memory" error message, why?
The flash utility was corrupted or some other programs are running. Make sure a clean boot is implemented and download the BIOS file and utility again from our web site if necessary. We also recommend you do the BIOS update with ONLY the FDD existing in your system, since specific advanced caching technologies used on some larger hard drives were also found to cause this problem.
Bron: http://www.scanware-web.d...wtoflash.htm#insufficient
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 12:38 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:02 ]
[edit]
Probeer 'm nog een keer te downloaden... of kijk in de bios of je bios write protected aan hebt staan, of een mogelijke jumper op het moederbord wat het bios tegen schrijven beschermd.
[ Voor 62% gewijzigd door PD2JK op 01-10-2003 17:17 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
Verwijderd
Oftwel je biosfile is te groot voor je bioschip. Kortom, de verkeerde gedownload.
Let op die dowloadpagina op de opmerking: This is only for customers using 2MB bios. want: jouw mobo heeft een 1MB bios, dus die moet je dan niet hebben !
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 17:31 ]
To be honest DeLonge, maar ik denk dat GoT gewoonweg ongeschikt voor jou is.Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 17:00:
Hij zegt 'File size does not match'. Kan iemand me helpen ? en kan niets vinden op google.
Dit topic gaat iig dicht. Neem de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) serieus in acht, mocht je hier meer topics willen openen.
Dit topic is gesloten.
![]()