[OC] Problemen moeilijk te detecteren 8rda+

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Systeem: 8rda+ met de laatste NB, deze bridge is gekoeld door een orb en de originele heatsink staat op de SB. Voor de rest zit er een 2100+ in en 2x256Mb Corsair 3200 (hi performance) RAM.

Overclock: Mijn systeem is overclocked naar 10MPx220FSB=2200MHz CPU. Voltage CPU is 1.775 en voltage ram is 2.90.

Stabiel: 24u prime gaat perfect en paar uur 3d mark geven geen problemen (vroeger gaven deze wel problemen maar door betere koeling is dit opgelost).

Probleem: Overclocked werkt explorer.exe niet stabiel en traag, de pc op default speed zetten lost de problemen op.

Vraag: Hoe kan je in dit geval de stabielste en snelste oplossing vinden? Testen lukt niet, het is puur kijken of explorer stabiel is of niet, dan nog, dit is soms instabiel op een gewone pc.

Verwijderd

Ik heb dat ook wel eens dat explorer steeds crasht. Waarschijnlijk is het je Vdd voltage. Probeer 215MHz eens.

Prime pakt niet alles helaas. Het kan voorkomen dat je uren prime kan draaien, maar dat je sys toch niet 100% is.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Wat dacht je van een voltage mod op je norhtbridge ? Ik heb dat laten doen en nu kan ik gemak 227 Mhz. draaien... (tis Pc3200 geheugen)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64