[js] cookie werkt met buien

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:31
Daar ben ik weer (ben druk de laatste tijd :))

Nu zit ik weer met zoiets vaag met cookies...
Ik heb een testje gemaakt die kijkt of cookies eigenlijk wel werken.
dmv deze code in js:

document.cookie = "CookieEnabled=true;path=/asp";
edit:
deze staat in www.mijnsite.nl/javascript/cookie.js en deze wordt dan opgevraagd op www.mijnsite.nl maar ook wel eens een ander domein.

nu heb ik in www.mijnsite.nl/asp/cookie.asp een kleine asp code staan:

if request.Cookies("CookieEnabled") = "true" then
//schrijf naar db waar
else
//schrijf naar db onwaar
end if

Maar nu het rare. Ik gebruik precies dezelfde pc (ook andere pc's btw), zelfde dag, zelfde instellingen, gewoon alles hetzelfde (snap je me punt :p) en toch, het ene moment geeft hij aan, cookie werkt in mij db, andere moment, zegt hij dat het niet werkt, terwijl er dus qua omstandigheden helemaal nix anders is... het is bijna 50:50 van wel en niet werken, maar weer niet om debeurt... Soms een reeks met wel, dan weer niet, het lijkt totaal willekeurig...

iemand ideetjes?

owja:
browser: beide iex. 6.0
eentje met kabel verbinding andere adsl, vast en variabel ip adres dus (denk zet het er maar bij....)

[ Voor 16% gewijzigd door foske op 01-10-2003 11:16 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

heb je al geprobeerd om een expirationdate in de toekomst op te geven?
deze staat in www.mijnsite.nl/javascript/cookie.js en deze wordt dan opgevraagd op www.mijnsite.nl maar ook wel eens een ander domein.
Als je via een ander domein het cookie zet, en vervolgens in www.mijnsite.nl/asp/ de cookie probeert op te vragen gaat het inderdaad niet werken...

[ Voor 69% gewijzigd door crisp op 01-10-2003 12:05 ]

Intentionally left blank

• foske
Mja, maar omdat hij dus nog wel op mijnsite.nl staat, maar via een extern domein wordt opgevraagd, blijft hij wel werken... Want ook dit doet hij, maar misschien dat het toch met die expire date te maken heeft, eigenlijk was het de bedoeling dat het een sessie cookie was, maar ik zal die eens instellen op een dag... kijk wat hij dan doet

• foske
Potver de potver... je hebt gelijk, dat is dom van mij... Het heeft wel iets met dat domein te maken ja... maar hij doet het soms ook weer wel op een ander domein, maar dat zou wel eens kunnen komen omdat hij dan nog in dezelfde sessie zit waarmee hij via www.mijnsite.nl heeft bezocht... Mijn zoektocht gaat verder, maar bedankt voor het voorzetje :)