[Mac] Welk brander werkt met een Mac?

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Tijdelijk gebruik ik een geleende Macintosh G4. Helaas zit hier geen interne CD-brander in. Nu weet ik dat het natuurlijk mogelijk is om een firewire of USB externe brander te kopen, maar dit vind ik te duur (aangezien ik 'm maar 2 maanden gebruik).

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is op de plek van de CD-speler een brander in te bouwen. Ik heb al op sites als aopen.nl en plextor.be gekeken maar kan niks vinden over compatibliteit. Weet iemand hier misschien welke branders geschikt zijn om in Mac OS 9 te gebruiken?

Of bestaat er een soort standaard-driver (ik roep maar even wat) waardoor ik mijn brander uit mijn PC even kan overbouwen. Zou me een hoop geld schelen...

DIT IS MIJN WEBSITE

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:42

Exterazzo

Qeasy

Volgens mij kan je gewoon een SCSI brander kopen en die in je mac zetten. Branden kun je doen met Toast.

Audentia

• havana
Heeft die Mac een interne SCSI aansluiting? Het is een midi-tower G4. Toast heb ik btw.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 01-10-2003 11:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

op Xlr8yourmac staat een groot overzicht van drivers en alles voor DCR-drive's
Accelerate Your Mac! FAQ Questions for the "CDROMs and CDRs " Category of the FAQ

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• jappo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 07:55

jappo

eens een prutser altijd ....

Een G4 heeft een gewone ATA100 interface op het moederboard zitten. (dus Geen SCSI) Een IDE brander kan je dus gewoon inbouwen in de G4 en dmv. Toast cd's branden.

natuurlijk is het altijd handiger om een van de bekendere merken te gebruiken maar alles "zou" moeten werken. veel suc6 ;)

1926, 135m2, Quatt v2, ATAG i28ec, Honeywell T6, radiators+vvw, 2800wp growatt, a++ energielabel, speedcomfort met zigbee plugs, uitgebreide Home Assistant setup

• havana
jappo schreef op 01 October 2003 @ 11:23:
Een G4 heeft een gewone ATA100 interface op het moederboard zitten. (dus Geen SCSI) Een IDE brander kan je dus gewoon inbouwen in de G4 en dmv. Toast cd's branden.

natuurlijk is het altijd handiger om een van de bekendere merken te gebruiken maar alles "zou" moeten werken. veel suc6 ;)
Zou moeten werken: met andere woorden: inbouwen en 't zou direct moeten werken? Heb je geen drivers nodig dan?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij heb je inderdaad geen drivers nodig, net als op de PC. De Mac heeft zoiezo minder vaak drivers nodig (omdat alle hardware van Apple is).

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
We hebben een externe Sony DVD Brander (500DRU) aan een G3 of G4 gehangen en dat ging prima met Toast.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Als je niet op de "looks" afgaat is dit misschien een oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.demon.nl/GOT/firewire.jpg

Dit is een firewire box en daar kan ieder IDE apparaat in; hd, cdwriter, dvdwriter.

Box kost € 89,-- bij Alternate, met kabels.

Heb em zelf aan de iMac hangen en kan ik tenminste +RW gebrande dvd's bekijken.

[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 01-10-2003 13:03 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Half jaar geleden in een G3 350mhz een gewone ide brander uit pc winkel, Aopen 32X gezet.
ging zonder problemen geen drivers nix wel nieuwe toast 5 versie nodig
Ouwe toast 4 kan de brander niet vinden.
kan dir zelfs van opstarten met sysCD

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 23:38 ]

Pagina: 1