Toon posts:

Flash banner, hoe zet ik zoiets nou in html?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom de laatste tijd veel van dit soort: http://www.xs4all.nl/~fruition/flashbanner.swf banners tegen.
Deze banner komt er dan uit over de text heen. En de schaduw is transparant.

Hoe zet ik zo'n flash banner nou op een site, zodat het over de text heen komt?

Verwijderd

dit is een floating-banner, zoek daar maar eens op in google (of op floating flash).
in het kort is het een flash-movie die transparant is, vaak in een layer staat, en op een "mouse-over" event wordt er een gedeelte getoond dat over de hele pagina valt.
de movie is dus stukken groter dan 468x60, maar omdat een gedeelte transparant is zie je dat niet... leuk he?

zelf vind ik ze ontzettend irri, vooral als ze gaan praten (dat kaboutertje) of als ineens je hele scherm volstaat met "zakelijk bellen kan gratis", of als een portal besluit 2 van die dingen op een pagina in te boeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 10:48 ]

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:27

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 10:38:
[...]

zelf vind ik ze ontzettend irri, vooral als ze gaan praten (dat kaboutertje) of als ineens je hele scherm volstaat met "zakelijk bellen kan gratis", of als een portal besluit 2 van die dingen op een pagina in te boeken.
Ik denk dat er met jou een hele boel mensen zijn die een grote schurft hebben aan deze dingen en helemaal op pagina's waar je zoiets ook absoluut niet verwacht, zoals een nieuwssite. Maar toch... deze techniek kun je volgens best wel toepassen om leuke interacties te maken.

* Ruud2001 gaat iig eens wat meer info over deze techniek lezen :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

ondanks dat ik zelf ook regelmatig banners maak heb ik er ook een hekel aan.
Maar deze vind ik toch erg tof, net als die kabouter.
Ze zijn anders, onverwacht, daarom klik ik dan vaak toch even erop, even kijken of de site ook zo leuk is... :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vond de kabouter ook een erg positieve uitzondering op de regel. Verder even dat inspreken getest met die kabouter en dat was gewoon leuk uitgewerkt. Goed concept en goed voor hoop traffic. Normaal klik ik niet op banners, ook niet als ik ze zelf heb gemaakt. Maar gezien de gemiddelde klik-ratio bij banners klikken er sowieso veel mensen niet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Zet de window mode op transparent en gooi de flash in een layer. Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.