Toon posts:

[98] verschilende acounts doorsturen naar afdelingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier op mn werk het volgende van plan,

Naast onze bestaande acount wil ik verschilende email acounts aan laten maken van verschillende afdelingen,
bijv. administratie@mijnacount.nl,... verkoop@mijnacount.nl

Als er een mailtje binnenkomt voor de administratie, dan wil ik dat die dat mailtje automatisch doorstuurd naar die afdeling...

hoe ga ik dit regelen??

We hebben hier een ADSL van Planet Internet & en voor de rest hangt hier alles in een NT netwerk die overigens perfect werkt!!

thnX!

Verwijderd

Al bij Planet Internet geinformeerd?

En geef aub wat meer info over de huidige situatie...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Van planet Internet hoef ik niets te weten want het huidige email acount loop bij iemand anders! (bedrijfsemail) het enigste wat Planet doet is de internet verbinding.

En bovendien is dat het probleem niet dat werkt allemaal perfect, het enige wat ik wil is het "intern" doorsturen van de emails naar verschilende afdelingen.

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 11:27:

En geef aub wat meer info over de huidige situatie...
Hij vraagt hier toch echt om meer info.

dus... heb je een bijv. een exchange of misschien een domino server staan?

dat soort dingen dus.

Verwijderd

Topicstarter
alles hang gewoon in een "huis,tuin&keuken" netwerk (NT)
1 comp daarvan dient als server, en 1 daarvan als internet comp. (email,surfen enz.)
de andere 5 dienen gewoon als werkstation voor verschilende app's

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Okay... laatste poging:

Die internet computer.... daar zeg je van dattie emailt.... dus van af die machine stuurt iedereen zijn of haar mail? of stuurt deze het door naar de werkstations?

Verwijderd

Topicstarter
Alleen via die internet computer stuurt inderdaad iedereen mailtjes, omdat dat de enigste comp. is die over een internet verbinding beschikt.
Maar dat is niet echt handig want als je een mailtje wilt sturen moet je eerst helemaal naar de andere kant van het pand lopen om een mailtje te versturen.... dat werkt gewoon niet lekker.

Dus wat ik wil is dat iedere afdeling zijn eigen mail ontvangst op zijn of haar comp. nou zou je zeggen van dan gooi je dr gewoon een routertje tussen?!?....maar dat heeft mn baas liever niet omdat iedereen dan gaat internetten, msn-en, of weet ik het.

"dus,... ik wil dat de mail doorgestuurt word naar de werkstations"

ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is

Verwijderd

Popmail kan je alleen op andere werkstations laten door extra accountjes aan te maken en hiermee je mail op te halen. PC moeten dan dus internet toegang hebben. Echter kan je in je routertje poort 80 dicht zetten kunnen ze niet internetten.

Anders heb je echt Exchange 5.5 nodig op je NT 4 server, echter word dit niet meer geleverd door Bill "Restart your Computer" Gates.

Mazzel Broertje, vraag het voortaan gewoon ipv zo'n Forum.

DienjosBro (MCSE NT4, W2K, CNE5, CNE6, CCA)
Pagina: 1