[Excel] formatering nummertjes

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:32
Hoi mensen,

als ik onder Word of gewoon onder Notepad een rijtje als het volgende heb:

0001
0002
0004
0010
0011
0112

dan meent Excel 2000 er van te moeten maken:

1
2
4
10
11
112

ik wil gewoon de oorspronkelijke formatering aanhouden.

ik heb bij knippen/plakken en formatering gekeken maar ik kan het nergens vinden.. iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door trekker22 op 01-10-2003 10:17 ]

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

leading zero's aan hebben staan

Oja, dat was het, dat kan bij format cells - custom en dan de leading zero ervoor zetten, dus als custom iets aanmaken als: 0000

Je doet in ned. rechtermuisknop op de cell, cell opmaak, custom en voila

[ Voor 131% gewijzigd door Batsies op 01-10-2003 10:23 ]

E-Developing

• trekker22
ik heb een nederlandse versie, hoe is de benaming, of in welk menu vind ik dit terug?

Verwijderd

importeren en en dan
gegevens type per kolom op Tekst zetten
dan verdwijnen de voorloop 00 niet
suc6

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Format > Cells > Number > Custom > "0000" of zoveel nullen als je nodig hebt. Vertaling mag je zelf even opzoeken :) Itt. de oplossing van AlwaysConnected blijven de cellen dan numeriek, zodat je er nog steeds mee kan rekenen.

[ Voor 40% gewijzigd door Rataplan op 01-10-2003 10:22 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

geen idee maar je houdt wel de oorspronkelijke indeling en daar vroeg ie toch om?

of wou ie ook nog rekeken dan lijkt me de oplossing van rataplan beter

heb ff zitten kijken en rekenen en het rekenen wil wel

:)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 10:25 ]

• trekker22
bedankt! Ik gebruik die van Rataplan, werkt prima!

Oja, nu ben ik allerlei dingen van Word naar Excel aan het knippen/plakken.

Maar nu moet ik in Excel steeds kiezen voor Plakken speciaal > Tekst, omdat ik anders de formatering mee krijg van Word.

Kan ik dit ergens in Word of Excel instellen, zodat er geen formatering wordt meegenomen.

Vaag in mijn achterhoofd heb ik iets zitten over een tooltje dat ervoor zorgde dat de formatering niet werd meegenomen bij knippen, als je een bepaalde toets ingedrukt hield.. zit ik op de goede weg?

[ Voor 84% gewijzigd door trekker22 op 01-10-2003 10:38 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

trekker22 schreef op 01 oktober 2003 @ 10:31:
bedankt! Ik gebruik die van Rataplan, werkt prima!
:>
Oja, nu ben ik allerlei dingen van Word naar Excel aan het knippen/plakken.

Maar nu moet ik in Excel steeds kiezen voor Plakken speciaal > Tekst, omdat ik anders de formatering mee krijg van Word.

Kan ik dit ergens in Word of Excel instellen, zodat er geen formatering wordt meegenomen.

Vaag in mijn achterhoofd heb ik iets zitten over een tooltje dat ervoor zorgde dat de formatering niet werd meegenomen bij knippen, als je een bepaalde toets ingedrukt hield.. zit ik op de goede weg?
Standaard plakformaat instellen in Office ben ik nog niet tegengekomen.

Wat ik zelf altijd doe is het toetsenbord gebruiken: Alt+E,S,T (Edit > Paste Special > Tekst). Kan met 1 hand, lekker snel.

Als dat in de Nederlandse versie lastiger is (omdat de toetsen niet "makkelijk" zijn) of als het je toch twee toetsaanslagen te veel is, zou ik even een macro definieren.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 01-10-2003 10:54 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1