Nero Burning Rom vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraag over het brand programma Nero.
Als je een cd aan het branden hebt krijg je een venster voor je met vershillende 'progres' balken. De eerste is Used read buffer:de tweede isTotal Time: en de derde is Recorder Buffer Level/State.
Nu zie ik die 1e en 3e weleens onregelmatig op en neer gaan. (De 3e tussen 92/93/94%, en de 1e tussen 98/99%)
Nou wilde ik weten waarop ik moet letten als ik aan het branden ben.
Op de 1e en 3e? Als ze dan allebei helemaal leeg zijn heb ik dan een probleem?

Als jullie niet begrijpen wat ik bedoel zeg 't dan effe, dan probeer ik het nog een keer uit te leggen.

tremble and despair for i am power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wat je bedoelt:

1e balkje is de extra buffer die Nero van je werkgeheugen van je PC gebruikt. Dit heeft alleen Nero. Daarom mislukken er met Nero minder CD's :) en houden wij tweakers heel veel van Nero. O+

3e balkje is de buffer die in je CD-brander zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je moet vooral letten op Recorder Buffer Level. Ik zal in het kort even een brandproces in Nero uitleggen:
1.) Jij geeft opdracht wat bestanden op een CD te zetten
2.) Nero bekijkt eerst in welke volgorde deze files op CD moeten komen, en maakt dan in een temp-dir een zgn. cue-sheet
3.) Vanuit deze cue-sheet vult Nero, in deze zelfde directory (mits anders aangegeven) een temporary-file van zichzelf als buffer (deze is ongeveer 15mb). Nero doet dit, zodat de files dan niet door elkaar over de verdeeld schijf staan, maar in 1 bestand, en qua sectoren dicht bij elkaar op de disk.
4.) Vanuit deze buffer schrijft Nero naar de buffer van de CD-Recorder (deze is over het algemeen bij bv. een 8x schrijver rond de 4MB).
5.) Vanuit de CD-Recorder buffer schrijft de writer naar de CD

Oftewel: Hoe later de stap in dit proces komt, hoe belangrijker het is dat de buffer niet leeg raakt. De 2e buffer (recorder-buffer) is dus nog een stukje belangrijker als de eerste (deze geeft data rechtstreeks "aan" de CD) maar de eerste moet ook niet vergeten worden, want als die op 0 staat kan de recorder buffer ook geen data meer aangevoerd krijgen.....

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Dank jullie wel. Nu snap ik het een beetje. Ik dacht altijd dat die 2e buffer wat met de scsi-kaart te maken had.

tremble and despair for i am power!