[Access] invoermasker emailadres

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-12 12:24
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoe ik in een accessdatabase een invoermasker kan plaatsen voor een emailadres. Kan dit nergens vinden. 8)7

[ Dislect ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dat invoermasker zul je zelf moeten maken. Eigenlijk is dat natuurlijk ook heel ingewikkeld, omdat je domeinnamen enorm lang kunnen zijn, maar ook extreem kort. En dan heb je nog veel karakters die WEL mogen, maar sommige mogen ook weer niet, of sommige mogen wel, maar alleen op een bepaalde positie.... En daar moet jij dan een masker voor in elkaar fietsen. :/

Volgens mij is het verstandiger gewoon met VBA een controle op de gegeven invoer te doen en te gaan miepen als er bijvoorbeeld geen @ in het e-mailadres zit, of als de domeinnaam korter is dan 2 karakters, of als er geen punt na de @ zit, of..... verzin maar eens een paar regels... ;)

My personal website

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

En hou er meteen rekening mee dat je netjes de RFC moet volgen die beschrijft wat geldige email adressen zijn. De enige echt goede manier is werken met regular expressions, anders wordt je gek van alle mogelijke uitzonderingen.

With the light in our eyes, it's hard to see.