een winsserver wil nog wel ens flink helpen !
IP Rocks
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81827
daar staat mijn vraag, maar waar kan ik dat
winserver d/l?
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Dat vanaf windows 98 machines op windows 2000 machines kunnen browsen, is iets dat je moet weten. Windows 2000 laat namelijk (officieel) NIEMAND binnen die geen toestemming heeft. Dat is niet via windows netwerk, FTP of wat dan ook.
Wat je dus moet doen, is de gebruikers die je op de PC wilt laten browsen, onder "Gebruikers" toevoegen in het configuratiescherm, en ervoor zorgen dat de gebruikers die inloggen op de w2k bak ook die naam hebben (NIET de computers, de gebruikers!). Wij hebben het thuis zo:
Server met Windows 2000: Lourens
Computer met 2 gebruikers: Jeroen & Danique
Laptop met 1 gebruiker: Sander
Op de server staan dus behalve de administrator genaamd Lourens nog 3 andere hoofdgebruikers: Jeroen, Danique en Sander, ieder zonder wachtwoord. Zorg wel dat bij de clients onder Netwerkeigenschappen je je aanmeld via Microsoft Netwerken en niet Windows Aanmelding; dat zorgt er namelijk voor dat het niet werkt.
Wat je dus moet doen, is de gebruikers die je op de PC wilt laten browsen, onder "Gebruikers" toevoegen in het configuratiescherm, en ervoor zorgen dat de gebruikers die inloggen op de w2k bak ook die naam hebben (NIET de computers, de gebruikers!). Wij hebben het thuis zo:
Server met Windows 2000: Lourens
Computer met 2 gebruikers: Jeroen & Danique
Laptop met 1 gebruiker: Sander
Op de server staan dus behalve de administrator genaamd Lourens nog 3 andere hoofdgebruikers: Jeroen, Danique en Sander, ieder zonder wachtwoord. Zorg wel dat bij de clients onder Netwerkeigenschappen je je aanmeld via Microsoft Netwerken en niet Windows Aanmelding; dat zorgt er namelijk voor dat het niet werkt.
Geef mij maar een Warsteiner.
Dat comps uitstaan nog steeds in network neighborhood staan was in nt4 ook al, maar zou bij nt5 (2000) opgelost moeten zijn. Die zou als het goed volledig Wins-vrij moeten werken ook.