Gisteren had ik eindelijk mijn nieuwe subkist klaar, dus ik wil meteen de kist gaan testen hoe het nu klinkt. Ik sluit alles netjes aan, maar de conus van de sub trilt alleen maar een klein beetje
Zo weinig dat de kist nog niet eens trilt.
Dus ik ging alles nalopen wat er mis kon zijn:
Gain--> mee gespeeld haalde niets uit.
Kantelfrequentie --> mee gespeeld, zonder effect, misschien was er wel effect maar dat kon je dat niet horen,
Gebrugd--> subwoofer stond goed gebrugd
Lowpass--> versterker staat op low pass
Dat was dus goed, daarna ging ik andere dingen testen:
Bass Boost op de versterker zelf aanzetten --> Dat had effect!!! De subwoofer deed netjes zijn werk!
Bass functies op de HU aanzetten --> Dat had ook effect! Alleen de compo doet dan ook mee wat niet de bedoeling is.
Ik zette de fade op de voorspeakers, de sub stond nu compleet uit, ik zette de fade op de achterspeakers: voorspeakers deden niets dus dat is alvast goed.
De subwoofer doet het dus, daar kan het dus niet aan liggen.
Maar waar kan het wel aan liggen? Wat heb ik over het hoofd gezien?
Specs die je moet weten:
HU: Clarion DXZ638RMP
AMP: Magnat Combat 900
Sub: JL Audio 12W0
Kist: Gesloten 50 liter kist inclu dempingswol
Wat ik vanavond nog wil testen:
Staat de + en de - niet verkeerd? Lijkt me sterk omdat de sub netjes zijn werk doet op bass boost functies, en ik zeker weet dat ik alles netjes heb gesoldeerd. Rood bij + zwart bij - etc.
RCA kabels omwisselen, kijken wat dat voor effect heeft.
Dus ik ging alles nalopen wat er mis kon zijn:
Gain--> mee gespeeld haalde niets uit.
Kantelfrequentie --> mee gespeeld, zonder effect, misschien was er wel effect maar dat kon je dat niet horen,
Gebrugd--> subwoofer stond goed gebrugd
Lowpass--> versterker staat op low pass
Dat was dus goed, daarna ging ik andere dingen testen:
Bass Boost op de versterker zelf aanzetten --> Dat had effect!!! De subwoofer deed netjes zijn werk!
Bass functies op de HU aanzetten --> Dat had ook effect! Alleen de compo doet dan ook mee wat niet de bedoeling is.
Ik zette de fade op de voorspeakers, de sub stond nu compleet uit, ik zette de fade op de achterspeakers: voorspeakers deden niets dus dat is alvast goed.
De subwoofer doet het dus, daar kan het dus niet aan liggen.
Maar waar kan het wel aan liggen? Wat heb ik over het hoofd gezien?
Specs die je moet weten:
HU: Clarion DXZ638RMP
AMP: Magnat Combat 900
Sub: JL Audio 12W0
Kist: Gesloten 50 liter kist inclu dempingswol
Wat ik vanavond nog wil testen:
Staat de + en de - niet verkeerd? Lijkt me sterk omdat de sub netjes zijn werk doet op bass boost functies, en ik zeker weet dat ik alles netjes heb gesoldeerd. Rood bij + zwart bij - etc.
RCA kabels omwisselen, kijken wat dat voor effect heeft.
BlaBlaBla