2 computers, 1 keer i-net.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
hey, ik heb 2 computers naast elkaar staan, en ik heb er 1 isdn lijn naartoe lopen.
nu kan ik elke keer als ik met een andere pc wil gaan i-netten, het isdn kabeltje wisselen, of ik kan het via een netwerk doen(ik heb 2 10 mbit kaarten), maar wat ik me afvroeg is of ik die ene isdn lijn kan splitten in 2 lijnen?, dus dat er 1 lijn naar 2 pc's gaat.
bvd.
A.

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 20:54
Als je nou gewoon op 1 van de 2 pz's een modemshare proggie installeerd.. en dat je dat via ut netwerk internet.. Heb ik ook gedaan.. 1 pz met linux en 1tje met windows.. linux = dan gewoon mijn gateway..
Als je alleen windows draait kan ut ook.. Ik gebruikte daarvoor sygate.. installeren op de server pz (als server duh ;)).. Op de andere ff naar de tcp/ip eigenschappen van je netwerkkaart kijken.. Daar bij gateway het ip van je server invullen (dus wel ff vaste ip's geven (192.168.x.x)) en bij dns servers ff de dns servers van je provider invullen.. moet ut eigenlijk wel werken

Verwijderd

gebruk je sygate

maak je van de ene poeter een server en van de andere poeter een client, daar hebbie ook die netwerk kaarten voor :)