L3800C Hick-ups

Pagina: 1
Acties:

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Ok, ik ben dus sinds een maand of 6 de eigenaar van de Asus L3800C laptop, wat mij zeer bevalt.

Hij heeft echter een nadeel wat mij steeds meer en meer begint te irriteren, namelijk het zogenaamde CPU-hikje. Om de 5 minuten wordt mijn CPU-gebruik 100%, wat maximaal 2 seconden duurt. Mijn ventilator begint dan te blazen, maar dat is maar heel even. Ik heb gekeken in de Task Manager en de CPU gebruik van de System Idle Process wordt 99%.
Het is echter heel irritant, wanneer mijn computer weer hapert omdat hij zo'n hick-up heeft.

Hebben andere mensen met een L3800C ook hier problemen mee gehad en hoe is dit op te lossen? Ik heb al contact met Asus gehad, maar het enige wat die kunnen zeggen is: "Formatteer je computer en installeer XP opnieuw". :(

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Sorry dat ik deze bump, maar ik heb verdere ontwikkelingen van het probleem.

Of juist niet, want het probleem baseerde zich op het Power4Gear programma. Dit programma deed om de zoveel tijd een check van de batterijen en dat ging gepaard met maximaal CPU gebruik.

Ik heb nu Power4Gear disabled, maar nu kan ik dus niet meer gebruik maken van de verschillende verbruik mogelijkheden van mijn mobile processor. Weet iemand hoe ik hier toch gebruik van maken?

Hier heb ik er meer informatie over kunnen vinden, maar ik snap geen enkele zak van hun oplossing. Please help! http://www.geocrawler.com...17428/2002/11/0/10208475/

[ Voor 17% gewijzigd door Pater op 25-10-2003 22:58 ]

Battle.net tag

• Pater

Pater

Terry Tate

Topicstarter
Eindelijk! Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden!

Het is mijn Wireless Netwerk kaart die zit te rotzooien. Als er namelijk geen netwerk in de buurt is, gaat mijn W-LAN kaart toch zitten zoeken. En elke keer als hij zoekt, dan gebruikt hij 99% van mijn CPU.

Nu nog een oplossing van dit probleem vinden, want elke keer handmatig mijn WLAN enablen en disablen vind ik geen goede oplossing!

Battle.net tag

Verwijderd

Kun je dan niet beter een ander progrmma gebruiken,,
zoals SpeedswitchXP?

edit: net te laat :S, tis een ander probleem zo te zien

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 10:36 ]