Toon posts:

[Exchange] Errormail aanpassen bij overschrijden quota *

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wij maken gebruik van Microsoft exchange administrator en hebben een limiet op de mailboxen van de gebruikers gezet.

Echter, wanneer men (waar de mailbox niet te vol van is) een mail probeert te verzenden naar iemand (waar de mailbox wel te vol van is) krijgt diegene die een mail heeft verstuurd naar de ander een melding van systeembeheerder met als onderwerp "Onbestelbaar".
Dit is natuurlijk ook de bedoeling, maar de gebruiker die een mailtje wilde sturen die ziet alleen wat tekst dat het mailtje dat hij/zij heeft verzonden niet is aangekomen bij de volgende geadresseerde.

Wat mijn vraag nu is, is of ik de tekst die in het mailtje staat die een gebruiker ziet als het bovenstaande gebeurd, kan wijzigen in een tekst die ik er graag in zou willen hebben.

Alvast bedankt voor de reactie.

ivobova.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 14:49
Je hebt 3 limieten voor je mailbox: warning, prohibit send en prohibit send & recieve

Als je die laatste uitzet stuurt hij geen bericht terug dat de mail onbestelbaar is, dat is de enigste manier om ervoor te zorgen dat exchange geen bericht terug stuurd, het aanpassen van het bericht is afaik niet mogenlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door KoeKk op 01-10-2003 08:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil juist dat de gebruiker wel een mail krijgt als de mail niet verzonden is, anders weet deze nooit of deze aangekomen is en krijgen we misverstanden...

En ik wil dat de gebruiker een automatische mail krijgt met de tekst die ik daarin heb gezet kan dit?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nope, zulke berichten zijn zonder hackwerk in de DLL's doorgaans niet aan te passen.

Overigens staat mij bij dat als de ontvanger niet klakkeloos een error mail weggooid maar even rustig leest, dat er dan best uit te lezen valt de box van de ontvanger op slot zit.

Tijd voor een nieuwe sig..

• KoeKk
  • Laatst online: 21-02 14:49
Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 08:04:
Maar ik wil juist dat de gebruiker wel een mail krijgt als de mail niet verzonden is, anders weet deze nooit of deze aangekomen is en krijgen we misverstanden...

En ik wil dat de gebruiker een automatische mail krijgt met de tekst die ik daarin heb gezet kan dit?
Dat gaat zoals koffie zegt niet, zoiezo is het niet verstandig om "Prohibit Send & Recieve" aan te zetten, ook externe contactpersonen krijgen een NDR (het Onbestelbaar bericht dus).

Het is verstandiger om enkel Warning & Prohibit Send aan te zetten, dan kan de user met een te volle mailbox wel altijd mail ontvangen maar kunnen ze niet replyen totdat ze hun mailbox opgeschoond hebben, stukken professioneler dan 'zomaar' NDR's versturen.

• mutsje
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Het is juist wel verstandig om prohibit to send aan te zetten omdat in mijn ervaring je altijd gebruikers hebt die fijn een rule aan maken die de waarschuwing naar andere folder moven en er verder geen last meer van hebben. Het zit er niet voor jan met korte achternaam in die optie.

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:56
Inderdaad.

Het is een kwestie van opvoeden, maar anders ruimen ze die mailboxen nooit op.
Anders kan je net zo goed die limiet uitzetten!

De meldingen kan je wel wijzigen, zo heb ik ooit het stukje eruit gehaald over het aanmaken van een .PST file.
Dat wil je namelijk ook niet :)
Pagina: 1