Toon posts:

logitech mx310 of 500?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik speel veel counterstrike en heb op dit moment een optische Typhoon muis.
ik wil nu een nieuwe kopen.

twijfel tussen de logitech mx310 en 500
de mx310 is hetzelfde als mx300 maar dan met die gleuven in de zijkant.
de mx500 heeft alleen een gleuf aan de linkerkant (toch?)

mijn eisen aan de muis: moet snel zijn, precies, en makkelijk op te tillen

welke is de beste keus?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

MX500/700 zijn geweldig, de MX300/310 zijn meer de budget versies daarvan.

Als je een symetrische muis wil dan moet je de 300/310 nemen en anders zou ik zeker voor een MX500 gaan.

En de MX500 heeft aan de ene kant een uitsparing voor je duim en aan de andere kant voor je pink een klein beetje, zelf vind ik het erg prettig werken (heb een MX700 :9) en ik heb er geen klachten over.

hier de plaatjes ervan en hier een overzicht van de verschillen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 08:42
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 01:49:
ik speel veel counterstrike en heb op dit moment een optische Typhoon muis.
ik wil nu een nieuwe kopen.

twijfel tussen de logitech mx310 en 500
de mx310 is hetzelfde als mx300 maar dan met die gleuven in de zijkant.
de mx500 heeft alleen een gleuf aan de linkerkant (toch?)

mijn eisen aan de muis: moet snel zijn, precies, en makkelijk op te tillen

welke is de beste keus?
Enige verschil is het aantal knoppen en de vorm. Sensor is exact hetzelfde. Pak ze dus allebei beet en koop degene die je lekker vindt. Ik heb eerst de MX500 gekocht, maar werd er na een paar dagen gek van. Te groot/zwaar en kon m'n vingers niet lekker kwijt. Doorverkocht en de MX300 gehaald. Ideale muis!
Wat bedoel je trouwens met gleuf? Zo'n richel waar je duim cq ringvinger/pink in valt? Dat is nou juist waarom ik de MX500/700 zo klote vind.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:22
Mocht je de mx500 kiezen wat mij een goede keuze lijkt dan kan je altijd nog het gewicht eruit halen zodat hij lekker licht wordt....

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Beide dezelfde sensor!!!

OOoooohhhh. Alleen die funky knopjes die je toch niet gebruikt is het verschil? Mijn broertje zoekt een goede gaming muis (heeft nu een kapotte 1e generatie Logitech optical) en daar zijn we nu dan uit. Mx310 dus :)

/edit oh ze schelen maar een paar euro :(

[ Voor 10% gewijzigd door Captain Pervert op 01-10-2003 03:55 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

volgens mij is het gewoon, kleine handen (of links muizen) mx300/310
grote handen mx500/700/900

• Lous
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-03-2021
Volgens mij is inderdaad de mx310 voor linkshandigen. Maar dat kan ik mis hebben hoor. Ik persoonlijk vind de mx500 lekkerder in de hand liggen. Maar ik ben dan ook grote ergonomische muizen gewend.

koekjes?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 08:42
Wolfboy schreef op 01 October 2003 @ 04:46:
volgens mij is het gewoon, kleine handen (of links muizen) mx300/310
grote handen mx500/700/900
Ik heb formaatje kolenschop klauwen en kan dus niet lekker met de 500/700 werken! Maar ben sowieso geen fan v/d ergomagisch verantwoorde muizen...

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:10
Wat is cruise-control op een muis eigenlijk???? Ik las het op de site van logitech :)

nm staat op de site

[ Voor 12% gewijzigd door Master FX op 01-10-2003 15:14 ]

Stay safe

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Captain Pervert schreef op 01 oktober 2003 @ 03:54:
Beide dezelfde sensor!!!

OOoooohhhh. Alleen die funky knopjes die je toch niet gebruikt is het verschil? Mijn broertje zoekt een goede gaming muis (heeft nu een kapotte 1e generatie Logitech optical) en daar zijn we nu dan uit. Mx310 dus :)

/edit oh ze schelen maar een paar euro :(
In cs zijn die 2 duimknoppen erg fijn hoor ;)

Ja doe maar.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

cruise-control is een auto scroll functie, erg prettig.
houd de knop ingedrukt dan scrolt ie automatisch naar boven of beneden (hangt ervan af welke knop je indrukt 8)7)

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

mx500 heeft meer knoppen wat inspellen behoorlijk lekker is hoor
en de laatste versie drivers zijn eindelijk ook eens fatsoenlijk, dus alle knoppen vallen te mappen

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmmm ik denk dat ik binnenkort ook maar een andere muis moet halen... :9
...zo'n MX310 lijkt me wel wat

I browse with Vivaldi

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kameraad van me heeft zo'n icemat ofzoiets, daar glijd de muis zo overheen. Als je de mx500 te zwaar vind, bied dit misschien een oplossing?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

zeg er wel even bij dat zo'n Icemat los al rond de 30 euro is dus erg goedkoop is ie niet :X

Verwijderd

Wolfboy schreef op 01 October 2003 @ 18:06:
zeg er wel even bij dat zo'n Icemat los al rond de 30 euro is dus erg goedkoop is ie niet :X
dat lijkt wel een keuken snijplankje van de blokker :P

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Prutz0r schreef op 01 October 2003 @ 18:05:
Kameraad van me heeft zo'n icemat ofzoiets, daar glijd de muis zo overheen. Als je de mx500 te zwaar vind, bied dit misschien een oplossing?
Kan er dus ook een gewichtje uit halen als je hem te zwaar vindt.

Ik kan de MX500 overigens ook ter harte aanraden :)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

als ik jouw was zou ik ze allebij eventjes proberen, de ene vind de mx500 geweldig en de andere heeft liever zo'n simpel mx310 muisje.
Het is allemaal gewoon smaak, ik heb pas nog de mx300 geprobeerd maar ik vind het ding verschrikkelijk vergeleken m'n mx700, ik kan er gewoon niet aan wennen.
Dit geld trouwens voor elke muis, eenmaal deze gewend dan kan je niet meer aan andere wennen (alleen een boomslang zou nog lukken :9)

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Het ligt er ook maar net aan of de muis ook goed in je hand ligt.
smaak komt later wel. meestal zijn er bij pc winkels,zoals norrod,testmuizen beschikbaar (zo'n aparte tafel waar dan muizen op liggen)
Zo heb ik eens keer zo'n mx700 aangeschaft,maar ik kan er niet echt goed mee overweg.
ik had zelfs na verloop van tijd een beetje last van rsi. dit omdat die muis gewoon te klein is. 't is een beetje 't formaat voor japanners,voor kleine handjes.
Ondertussen ligt de mx 700 nu boven en wordt gebruikt door anderen. zelf ben ik weer terug gegaan naar m'n oude,vertrouwde mouseman wheel optical.;)
goed,dit stuk slaat meer op de 700. Maar moraal van ;t verhaal is dat je dus goed moet kijken of de muis ook bij je handen passen. vraag desnoods of je ze mag testen of vraag of de mx300/310 of mx 500 ook geschikt is wat betreft de grootte van je handen.

specs

Verwijderd

Domme rukkers die muizen voor rechtshandigen ontwikkelen... ik ben links, dus ik heb nu de 310. Prima muis eigenlijk.
:)

Verwijderd

In Search of Sunrise schreef op 02 October 2003 @ 00:30:
Het ligt er ook maar net aan of de muis ook goed in je hand ligt.
smaak komt later wel. meestal zijn er bij pc winkels,zoals norrod,testmuizen beschikbaar (zo'n aparte tafel waar dan muizen op liggen)
Zo heb ik eens keer zo'n mx700 aangeschaft,maar ik kan er niet echt goed mee overweg.
ik had zelfs na verloop van tijd een beetje last van rsi. dit omdat die muis gewoon te klein is. 't is een beetje 't formaat voor japanners,voor kleine handjes.
Ondertussen ligt de mx 700 nu boven en wordt gebruikt door anderen. zelf ben ik weer terug gegaan naar m'n oude,vertrouwde mouseman wheel optical.;)
goed,dit stuk slaat meer op de 700. Maar moraal van ;t verhaal is dat je dus goed moet kijken of de muis ook bij je handen passen. vraag desnoods of je ze mag testen of vraag of de mx300/310 of mx 500 ook geschikt is wat betreft de grootte van je handen.
Ik weet niet waar je die mx700 dan gekocht hebt (in japan? ;)) maar ik heb hem juist gekocht omdat de anderen allemaal te klein waren.
Mijn eisen waren dat hij draadloos was, oplaadstation, optical, groot en een zgn. "snelle" motor.
Ik heb hem meteen gekocht toen hij uitkwam, ben er nog steeds heel erg blij mee.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-05 23:58
Gister de MX310 gehaald, ik wilde eigenlijk de MX500 halen, maar deze stond op "End of Life" bij Paradigit in de computer. Het lijkt er dus op dat straks alleen de MX310, MX700 en MX900 nog in de verkoop zitten.

Het lijkt erop dat de MX310 de plaats van de 300 en 500 overneemt in het prijssegment, en dat de 700 en 900 de duurdere modellen blijven.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Dennism schreef op 26 October 2003 @ 18:31:
Gister de MX310 gehaald, ik wilde eigenlijk de MX500 halen, maar deze stond op "End of Life" bij Paradigit in de computer. Het lijkt er dus op dat straks alleen de MX310, MX700 en MX900 nog in de verkoop zitten.

Het lijkt erop dat de MX310 de plaats van de 300 en 500 overneemt in het prijssegment, en dat de 700 en 900 de duurdere modellen blijven.
Domme stap, want ik heb de MX700 juist ingeruild voor een MX500 omdat ik zo'n hekel aan draadloze muizen heb vanwege het gewicht van de batterijen. De MX500 is een zalige muis, en volgens mij ook zo'n beetje de meest verkochte Logitech, dus dat ie er helemaal uitgaat lijkt me eigenlijk nogal sterk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Heb na proberen in de winkel vorige week t.b.v. m'n laptop (waar ik voornamelijk op werk) een mx500 gekocht. Groter en dus beter in de hand liggend met die uitsparingen.

Begon na lange tijd weer eens wat RSI-achtige klachten te ontwikkelen en heb daarom m'n vorige (Logitech notebook mouse) weggedaan (op m'n gewone pc heb ik een MS Trackball Explorer, maar dat neemt zo rottig mee...).

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:30
Exirion schreef op 26 October 2003 @ 18:39:
[...]

Domme stap, want ik heb de MX700 juist ingeruild voor een MX500 omdat ik zo'n hekel aan draadloze muizen heb vanwege het gewicht van de batterijen.
Schroef je MX500 ff open, zit er nog een 'enorm" gewichtje wat je eruit kan halen.

[ Voor 21% gewijzigd door vassago op 26-10-2003 18:46 ]

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 22:05
Ik heb een mx500 gehaald, en nu heb ik 0,0 last van rsi omdat het juist zo ergonomisch is.
Een mx310 is voor mij te klein, geen ergonomie, en ik krijg dus snel last van me polsen ermee.

Verwijderd

Op me werk hebben ze alleen maar MX700's, en heb zelf thuis een MX500. Kan alleen maar zeggen dat ze me allebei erg goed bevallen. Kan ze helaas niet vergelijken met MX300/310.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

vassago schreef op 26 October 2003 @ 18:45:
Schroef je MX500 ff open, zit er nog een 'enorm" gewichtje wat je eruit kan halen.
De MX500 is precies goed. Ik had het over de MX700.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik heb een mx500 en ik speel ook cs, tis een supergoeie muis, ik zou voor de 500 gaan, niet al te duur

Verwijderd

*maakt oud topic levend*

Na een paar persoonlijke testen met de mx 310 en de 500 ben ik voor de 310 gegaan en dat terwijl ik enorme (mwah niet overdrijven jonge ;) ) grote klauwen heb.
Mijn hand, op de 500 ligt lichterlijk schuin, wat ik al irritant vind.
Hij voelt zwaarder aan (ik weet het, je kan er iets uithalen en um lichter maken, maar dan verneuk je de garantie weer)
en op de een of andere manier wil ik muisknoppen zien, de 500 is helemaal "glad" zonder kieren van muisknoppen.

Dus ik was vanmiddag in de stad, kocht mezelf zonder enige twijvel de 310 (omdat op vorm en een paar knopjes na alles hetzelfde is) en kocht van het geld wat ik bespaard had op de 500 een patatje pinda, frikandel speciaal, en een blikje redbull. ;)

Maarjah, ik denk dat de keuze van muizen toch heel persoonlijk zal blijven en dat letterlijk je niemand kan vertellen welke muis beter is, dat moet je gewoon zelf proberen.

Verwijderd

Ik heb een mx310, en in mouseware kan je de versnelling in games uitschakelen aanvinken. Maar het probleem is dat hij dat niet doet als ik counterstrike speel.
Weet iemand hoe dit komt.

Of wat zijn de instellingen dat jullie gebruiken bij eigenschappen muis voor te gamen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 13:13 ]

Pagina: 1