Trage toegang tot shares

Pagina: 1
Acties:

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Topicstarter
Ik heb een servertje (win2k server) met 2 schijven er in. Deze heb ik geshared zodat de andere clients er toegang op hebben en dat werkte ook prima.
Maar sinds ik mijn schotel opstelling weer ingesteld heb op de server en de DVB kaart geïnstalleerd heb, duurt het soms erg lang tot ik toegang heb op de shares vanaf de clients. De DVB kaart had een IP 192.168.X.X en de rest allemaal een 10.0.X.X, dus het IP van de DVB kaart aangepast in de reeks van het LAN. Maar helaas nog steeds trage toegang...

Het gebeurt alleen als ik de shares even niet heb aangesproken, dan duurt het een sec of 10 voor ik toegang heb. Daarna kan ik alles vliegensvlug bereiken. Het lijkt er dus op alsof er eerst een packet verstuurd wordt over de gehele IP reeks (o.i.d.) en daarna pas aan komt bij het juiste IP van de share :?

Iemand een suggestie?

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 13:33
de autodisconnect uitgezet op de pc's en server... ??

maare kijk hier maar eens

http://www.computerbroker.com/w2kservertips2.htm

ehhh.. noppes

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Mja het lijkt er op dat ie na een tijdje idle eerst via de DVB kaart probeert te connecten en na de time-out pas de netwerkkaart. Ik heb file&printer sharing al uit gezet op de DVB kaart, had weinig nut.

Auto disconnect heb ik niet kunnen vinden?

Maar ik zal dus in moeten stellen dat ie op de een of andere manier eerst de netwerkkaart checkt en daarna de DVB kaart, of beter: de DVB kaart helemaal niet meer checkt. Alles zal toch via TCP moeten blijven lopen dus Netbui of zo is niet echt een optie.

PS: als prim. DNS van de DVB kaart staat wel 127.0.0.1 (local host) ingesteld. Ik geloof dat dit nodig is voor de instellingen maar misschien dat dit ook problemen op zal leveren? Kan het evt. nog een optie zijn om te gaan werken met verschillende subnets? Alles (zowel LAN als DVB) zit nu op 255.255.255.0

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tik eens in cmd het volgende in:

code:
1
net config server /autodisconnect:-1

Hiermee zet je de autodisconnect die default aanstaat uit. dit moet wel op de pc gebeuren waar de shares op staan, maar het kan geen kwaad dit ook op de clients te doen

Of dit een oplossing voor je probleem is weet ik niet, maar slechts een reactie op bovenstaande posts

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 01-10-2003 08:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Misschien kan het hier wel bij, ik heb ook een probleempje mbt shares, maar dan vooral over internet.
Soms duurt het heel lang voordat ie de inhoud van de share weergeeft, en soms loopt ie zelfs vast.. waardoor ik explorer.exe ook vaak moet laten crashen.
Is er een mogelijkheid om dit sneller te laten gaan desnoods een workaround om dat crashen tegen te gaan.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

heb je toevallig een HUB staan een? (10 of 100 mbit)
en dan meer dan 5 pcees op die hub aangesloten?

iRacing Profiel

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Gunner schreef op 01 October 2003 @ 08:18:
tik eens in cmd het volgende in:

code:
1
net config server /autodisconnect:-1

Hiermee zet je de autodisconnect die default aanstaat uit. dit moet wel op de pc gebeuren waar de shares op staan, maar het kan geen kwaad dit ook op de clients te doen

Of dit een oplossing voor je probleem is weet ik niet, maar slechts een reactie op bovenstaande posts
Dankjewel voor de tip! Ik heb het even uitgevoerd op de server, alleen weet ik nog niet wat het zal doen voor de clients aangezien ik momenteel niet thuis ben en geen toegang heb tot die clients.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:06

BFS

Rude awakening

Ik zit dus wel op 1 van de clients in dat netwerk en heb totaal geen problemen met het aanspreken van de shares. Alles gaat hier gewoon soepel dus het lijkt alleen op de client van Daylights (mijn huisgenoot) te gebeuren.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Nou BFS, ik was stiekem even zo vrij geweest om even op je PC te kijken en de shares zijn net zo traag (ja, als je constant er mee bezig bent is er niets aan de hand nee)

Maar door de autodisconnect uit te schakelen lijkt het probleem voor het grootste gedeelte opgelost te zijn. Echter die eerste keer duurt het dus nog steeds lang voordat de share gevonden is. Iemand nog een betere oplossing? Het moet toch goed te verklaren zijn en ik heb het gevoel dat we dicht in de buurt zijn.... maar wat?

[edit]
Probleem is er eigenlijk in zijn geheel nog merk ik :( Niets veranderd....

[ Voor 8% gewijzigd door Daylights op 01-10-2003 22:04 ]

• Daylights

Daylights

Topicstarter
*schop* >:)

[edit]

Ik heb inmiddels probeerd een andere subnetmask in te vullen voor de DVB kaart, geen nut... :/

[ Voor 86% gewijzigd door Daylights op 02-10-2003 10:25 ]

• YoNiE
  • Laatst online: 18-07 01:43

YoNiE

prei

komt dit niet omdat windows bij de eerste keer een share openen altijd kijkt naar de geplande taken van die host ? staat me iets van bij dat daardoor er ook een seconde of 10 vertraging in zat... weet iemand toevallig nog hoe dat zat ?

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Probleem is dus helaas nog steeds niet opgelost.

Wat Yonie zegt zit denk ik wel wat in. Als ik nl. mijn PC op start en gelijk bijv. Winamp aan zet met nog een lijst MP3's van een van de shares, dan speelt ie die gelijk zonder lang nadenken af. Problemen komen dus alleen als ik na even idle (of de eerste keer dus) de share probeer te openen via Explorer, dus bij de directory listing?

• BFS

BFS

Rude awakening

YoNiE schreef op 02 October 2003 @ 11:05:
komt dit niet omdat windows bij de eerste keer een share openen altijd kijkt naar de geplande taken van die host ? staat me iets van bij dat daardoor er ook een seconde of 10 vertraging in zat... weet iemand toevallig nog hoe dat zat ?
Iemand een idee hoe bovenstaande verhaal zit?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
http://www.consultanet.com/tips/TipXP.htm

If you are using your Windows XP machine on a network and trying to access a Windows 98 or Windows Me machine and network response is slow?

Well here is how to fix it In XP, select Run from your start menu. Type "Regedit" in the box and click OK. Once you're in Regedit, navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace

Now, simply delete the two keys (a lot of long numbers and letters) under this, which are the "Printers" and "Scheduled Tasks" keys. You can still share and use printers, so don't worry.

This tip works on ALL Windows 95/98 ME and NT4/2000/XP PRO systems with MS Internet Explorer 4/5/6 or later (after Service pack installation) installed.

This Registry fix speeds up internet/remote (using Windows Explorer and/or Internet Explorer) browsing process considerably on most MS Windows 32-bit machines connected to a network and/or remote computer(s).
This actually fixes a BUG in MS Windows OS's that scan shared (remote) folders/files across the network for Scheduled Tasks, and can add a delay as long as 30 seconds, because it uses extra time to search the remote computer(s).

[ Voor 5% gewijzigd door HamsterDance2 op 07-10-2003 22:30 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

HamsterDance2 schreef op 07 oktober 2003 @ 22:30:

If you are using your Windows XP machine on a network and trying to access a Windows 98 or Windows Me machine and network response is slow?
Wij hebben een win2k server met 2 Xp clients dus geen Win98 of WinME machines in het netwerk staan.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ook als ik bijvoorbeeld naar "mijn netwerklocaties" ga en mijn netwerk probeer te browsen, dan duurt dat ook verschrikkelijk lang, zelfs als ik het voorde 2e keer doe (f5).
Ook dan gaat het traag, maar ik ga ff kijken of het met die registry werkt.
Ik hou jullie op de hoogte...

Verwijderd

ok, de shares zijn sneller geworden, het weergeven van de computers in de werkgroep gaat nog steeds errug traag...

edit: Misschien moet ik hem eerst opnieuw opstarten, maar dit doe ik liever niet, ivm, servers

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 09:43 ]

Verwijderd

BFS schreef op 08 October 2003 @ 09:12:
[...]

Wij hebben een win2k server met 2 Xp clients dus geen Win98 of WinME machines in het netwerk staan.
This tip works on ALL Windows 95/98 ME and NT4/2000/XP PRO systems with MS Internet Explorer 4/5/6 or later (after Service pack installation) installed.

• BFS

BFS

Rude awakening

Deze fix heeft toch betrekking op win98 machines die in het netwerk staan, tenminste dat lijd ik uit de zin af die ik gequoted heb?

Verwijderd

Ik heb 2 XP machines met precies hetzelfde probleem, wat dus niet opgelost wordt met de boven omschreven fix, heeft iemand hier een antwoord voor? Er zijn dus blijkbaar meer mensen met heztelfde probleem, en me 10/100Mbit switch zal ook niet de beperkende factor zijn. 8)

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
wel als je switch op auto-sense staat en je netwerkkaarten ook. had net een DIKKE cisco met 100/FDX forced en een intel 10/100auto en rete traag (ping snel maar de rest....) server ook op fixed gezet: blazen...

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Het is dus gekomen sinds ik de DVB kaart erbij geplaatst heb....

• Daylights

Daylights

Topicstarter
Probleem is opgelost! :)
Oplossing was Folder options--> view--> en dan ff Automatically Search for Network Folders and Printers uitvinken...

Door die leuke opties worden er automatisch van die leuke shortcuts gemaakt waar je niet om vraagt en dat werkt niet echt bij een DVB kaart.

• Daylights

Daylights

Topicstarter
gvrrrr (******) Nog niet opgelost dus... :(

Ik word er een beetje moedeloos van. Volgens mij wordt nog steeds eerst de DVB gecheckt op shares en daarna pas de NIC denk ik. DVB heeft als IP 192.168.2.238 en NIC 10.0.0.150. Kan het zijn dat het 'laagste' Macadres eerder gechecked wordt?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
C:\>ipconfig/all

Windows 2000 IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : file_server
        Primary DNS Suffix  . . . . . . . :
        Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
        IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
        WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Local Area Connection 2:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : B2C2 DVB Rece
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-D0-D7-04-2
        DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
        Autoconfiguration IP Address. . . : 192.168.2.238
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . :
        DNS Servers . . . . . . . . . . . :

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . :
        Description . . . . . . . . . . . : Accton EN1207
Adapter
        Physical Address. . . . . . . . . : 00-10-B5-79-6
        DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138
        DNS Servers . . . . . . . . . . . : 195.241.48.33
                                            195.241.49.33

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Sorry voor deze kick maar ik heb al geruime tijd een probleempje als ik met mijn laptop bestanden wil openen op mijn server.

Via gewoon browsen via Total Commander gaat het wel gewoon snel enzo (tenzij er erg veel bestanden in die betreffende directory staan), maar als ik bijvoorbeeld een document wil openen met Word en dus via het Bestand --> openen menu werk en dan naar die share ga dan is de root van die share wel snel, maar ga ik een directory dieper dan moet hij eerst iets van 15 seconden nadenken en dan gaat het wel weer snel.

Bovengenoemde tips heb ik reeds toegepast maar ik schijn er maar niet vanaf te komen. Behalve.. de netwerkkaart van de server "vast" zetten qua snelheid.
Hij staat nu op automatisch.. het is een 3Com 10/100 mbit kaart.. moet hij nou op 100 mbit full-duplex staan op 100 mbit half-duplex? De server heeft verbinding met mijn laptop middels een (wireless) router, maar de server zit er wel met een draadje aan vast, mijn laptop is wireless (802.11g).

Oh ja op zowel de laptop als op de server staat ook Norton Antivirus 2003 geïnstalleerd. Kan dat er ook wat mee te maken hebben?

Dus als er verder nog tips zijn, graag!

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Pagina: 1