Toon posts:

[discussie] het kicken van oude topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben benieuwd wat nou precies de policy is m.b.t. het zgn. kicken van oude topics. Stel nou dat ik benieuwd ben naar de afloop van een verhaal in Stuff-Generalis. Zie al hier: "Generaal" en niet bv, een specifiek probleem van een user in een Hardware-topic. Zou ik dan het topic mogen kicken met de vraag hoe het afgelopen is, of zou ik deze user persoonlijk moeten e-mailen met de vraag hoe het afgelopen is? En waar ligt de grens tussen: het is voor anderen ook interessant om de afloop te weten en 'mail de user zelf met de vraag naar afloop'. Kan er een beleid zijn dat het in beginsel voor alle topics in SG geldt en niet voor computer problemen gerelateerd die in beginsel specifiek zijn?

Wat is een goeie kick en wat niet, en dan met name betreffende de afloop.
Blijft het altijd bij 'naar ieder inzicht', of zouden er zoiets algemene richtlijnen opgesteld kunnen worden?

Want ik moet tot mijn spijt vaak constateren dat er topics geopend worden, met een zeer interessante vraag, maar na verloop van tijd de TS nooit meer laat weten hoe het nou daadwerkelijk afgelopen is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zolang je kick nuttig is en iets toevoegt (want dat doet het als jij vraagt hoe iets is afgelopen, zonder afloop weet je niet of de aanwijzingen en tips uit het topic nuttig waren), mag je kicken. Maar dan moet het dus wel een nuttige kick zijn :)

2 jaar later nog antwoord op de vraag geven die de topicstarter stelde wordt daarentegen niet gewaardeerd, dat is nogal mosterd na de maaltijd :)

Edit: Bij twijfel zou ik gewoon ff mailen en vragen of de topicstarter eruit is gekomen en of hij wat aan de oplossingen had. Dan weet je zeker dat het topic niet op slot gaat en dat je dus niks fout doet. De topicstarter kan dan altijd nog een (nuttige) update posten :)

Trouwens: ik trash meestal zelf de laatste post ff waarmee het topic (nutteloos) werd gekickt en edit de laatste post die dan blijft staan zodat men weet dat het topic niet zomaar gekickt mag worden :)

[ Voor 40% gewijzigd door Grrrrrene op 30-09-2003 23:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Er is niet echt een globale policy over wanneer je hoe oud mag kicken, maar ruwweg worden overal wel ongeveer dezelfde regels gehanteerd, zijnde:
  • Kicken om je oplossing te posten mag altijd :)
  • Als je vraag echt 100% in het verlengde ligt (oftewel van foutmelding tot typeplaatje HD identiek bij wijze van spreken) mag je oud topic kicken, maar meestal prefereren we:
  • Als het ouder dan 3-6 maanden is, open lekker een nieuw topic eventueel met link naar de vorige
Op de laatste manier voorkom je namelijk dat men sideways gaat reageren op opmerkingen van een jaar geleden omdat het niet duidelijk is dat er een nieuwe discussie met nieuwe mensen is gestart.

Ik geef persoonlijk vrijwel altijd de voorkeur aan een nieuw topic voor een nieuw probleem, en zoals gezegd mag kicken voor de eindoplossing wmb altijd :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Grrrrrene schreef op 30 September 2003 @ 23:32:
2 jaar later nog antwoord op de vraag geven die de topicstarter stelde wordt daarentegen niet gewaardeerd, dat is nogal mosterd na de maaltijd :)
Uhm ja ik bedoel dus wel dat je voor je eigen oplossing op je eigen topic altijd mag kicken, andermans vragen na 3 jaar alsnog beantwoorden is idd een beetje nutteloos :z (maar komt nog verbazend vaak voor)

Professionele website nodig?