win98 internetproblems

Pagina: 1
Acties:

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:28
hoi,

ik wordt er helemaal gek van, vandaag is mijn pc weer vaag gaan doen. Wat is er nou aan de hand ?

Mijn internet explorer laadt de instellingen pas na een paar minuten. Normaal gesproken als ik internet explorer opstart dan gaat ie zoeken naar proxy instellingen ( of iets dergelijks, ben geen ster in netwerken ) en dan laadt ie gelijk. Ik heb verder niks veranderd aan de instellingen dus alles is spontaan gegaan. Bij internet opties van internet explorer heb ik ook gecheckt maar ben er niet wijzer op geworden. Daar zijn bij de lan instellingen de proxy instellingen niet aangevinkt ( wat al zo was volgens mij ). Dus daar heb ik ook niks veranderd.
Ik heb ook niks veranderd bij de netwerkinstellingen. Ik zit achter een edimax router en de andere pc die ook aangesloten is werkt wel normaal ( winXP ) dus waarschijnlijk is er iets mis in deze pc. MSN messenger ( versie 6 ) kan ook geen verbinding maken maar ICQ, mIRC, Netscape 4.7 en outlook express kunnen dat wel.
Ik heb al geprobeerd om win98 nog een keer overheen te installeren maar dat was zonder succes en ook msn messenger verwijderen hielp ook niet ....

Wie kan mij helpen ?? ik wordt gek :'(

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Beetje weinig info over de LAN-instellingen enzo... Heb je een IP-adres (toegewezen gekregen door DHCP of vast) en staan DNS-servers goed ingesteld (mits benodigd). Heb je alle benodigde protocollen en adapters geinstalleerd en werk je niet offline toevallig (misschien vraagt ie daar niet om namelijk, kweenie)

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• dcell
ff checken

ik heb een ip-adres opgegeven (vast dus )
wins-omzetting staat uit
gateway ingesteld, dns opgegeven

alles was goed geinstalleerd, en nee niet offline werken ( dat had ik al gecheckt )

ik heb NIKS veranderd aan de instellingen. Het is dus spontaan gebeurd ....

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:30

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

Wat voor internetverbinding heb je? ADSL/Kabel of inbellen of nog anders? Als je ADSL hebt van KPN, is het misschien een optie om de KPN-CD erin te douwen en deze Iexplore/LAN-instellingen te laten configureren?

[ Voor 5% gewijzigd door LawnMowerMan op 30-09-2003 23:17 ]

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je dit al eerder gehad met die router er tussen?
Heb je de juiste drivers?
Heb je al andere instellingen geprobeerd? (half en full duplex ipv auto)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• dcell
ik heb chello, maar volgens mij heb ik het probleem opgelost. Ik heb in internet explorer bij de internet-opties-> verbindingen -> lan-instellingen -> Instellingen van internet-explorer automatisch overnemen het vinkje weggehaald en alles doet het nu weer, ff een restart gedaan en dat gaf ook geen problemen. Msn messenger weer geinstalleerd en dat ging ook goed. Maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp ~!

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 30-09-2003 23:37 ]

Pagina: 1