Toon posts:

Nieuw Kingston 3200 geheugen op KX7-r <--onstabiel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ( 1* 512 + 2 * 256MB) pc3200 Kingston geheugen gekocht voor mijn Abit KX-7R, maar pc vliegt uit alle "zware spellen" nu b.v. Geheugen is toch backwards compatible??

Battlefield Secret Weapons
Call Of Duty demo
Medal of honor- Breakthrough

rest draait perfect...

Ik heb search al gebruikt en menige bios setting/ hoger voltage etc geprobeerd etc, maar nog zonder resultaat.

Hij wordt iets stabieler als in "decommand speed" van mijn Athlon XP2100+ op "normal" zet i.p.v "Ultra" waar hij met 512mb pc2700 geheugen op stond en wel stabiel liep.

Deze week even mijn bios flashen met nieuwste versie....kijk of dat wat uithaald.

Wie heeft de zelfde probleem gehad en de oplossing/tips voor mij?

Gewoon er maar pc2700 inzetten?

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
ik heb hetzelde gehad met een Asus A7V600 mobo ism Kingston pc2700 geheugen

niet stabiel te krijgen op 333mhz, wel als ik terug schakelde naar 266 (PC2100)

geheugen geruild voor ander merk en daarna geen probs meer gehad, de combinatie a7v600 en kingston was dus niet goed.

misschien heeft jouw mobo hetzelfde euvel?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het ook alleen stabiel op 133FSB voor het geheugen (mijn Athlon XP2001+ loopt ook op 133FSB). Ik zou nog kunnen om FSB van mijn cpu op 166 te zetten, maar ik ben wel tevreden zo... :)

Dat PC3200 geheugen is toch eigenlijk voor mijn nieuwe PC bedoelt...ging me meer om dat ik 1024mb RAM had in mijn huidige pc.

Als iemand tips heeft hoe ik mijn Athlon XP2001+ op FSB van 166 krijg (stabiel!), dan hoor ik het graag. Ik heb een Abit KX-7R als moederbord.

Hij is nu nog gelocked, dus ik weet niet wat allemaal mogelijk is.