[Linux]Wel een PPP verbinding, geen netwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Ik ben op dit moment druk bezig om een linuxserver draaiende te krijgen die een thuisnetwerk moet laten draaien en de eigenaar wil via die server ook het internet gedeeld hebben vanaf een telefoonlijn. Op zich geen enkel punt en dat werkt deels ook al. Dat wil zeggen ik kan inbellen naar de provider.
Het modem(een externe E-Tech Bullet) werkt gewoon goed en alles lijkt bij het maken van de verbinding dan ook goed te gaan. Ik krijg van de provider netjes een ip-adres toegewezen, dus ook dat zit allemaal goed.

Mijn punt is alleen dat als ik vervolgens een ping wil uitvoeren om te kijken of het inderdaad werkt ik gewoon helemaal niets krijg. Oftewel een internetverbinding blijkt toch niet te bestaan. Ook als ik via Lynx iets probeer krijg ik een time-out, maar geen pagina's.

Ben ik nu gek en zie ik iets over het hoofd? Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Eventueel benodigde extra informatie wordt op aanvraag verstrekt.

=( Protected by witchcraft )=

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Okee, stomme ik :@. Het probleem is inmiddels opgelost. Uitgerekend net nadat ik deze post had geplaatst, na vrij lange tijd zoeken naar de oplossing kwam ik tot de conclusie dat er nog wat ontbrak in m'n resolv.conf. Dat probleem is nu dus opgelost en alles werkt naar behoren.

@mod - deze mag dus op slot.

=( Protected by witchcraft )=