Laptop: doet zeer vreemd...

Pagina: 1
Acties:

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Topicstarter
Ik heb een Compaq N610c laptop, en deze heeft altijd probleemloos dienst gedaan.
Vandaag stond ie te downloaden (FTP) en opeens stond ie helemaal vast: niets hielp, ook Ctrl-Alt-Del niet.
Ik heb hem uitgezet door powerknopje ingedrukt te houden.
Daarna wilde hij niet meer booten.
Ik heb toen even gewacht en hij begon met booten maar stond daarna weer vast.
Nu blijkt, dat hoe langer ik wacht, hoe beter hij boot en blijft draaien.
Wanneer ik bijv. een uur wacht, start ie probleemloos op en doet alles wattie moet doen en plotseling (ook wanneer je niets doet) staat ie weer helemaal vast.
Wanneer je dan even wacht (10 min.) en daarna weer opstart en het BIOS ingaat, staat-ie ook doodleuk in het BIOS vast. Maar wanneer je te snel opstart, kom je niet eens het BIOS in: hij staat alweer vast.
Hoe langer je wacht , hoe meer je kan doen.
Alles is helemaal up to date.
Ik heb geheugenmodules uitgewisseld, alles schoongemaakt, koeling gecontroleerd etc. maar niets helpt.
Iemand nog een helder idee??? :? -

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat je proc niet te warm wordt. Het is wel heel typisch dat het kreng gelijk weer vastloopt na zo;n korte tijd. Om wat voor een proc gaat het precies?

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik denk toch koeling...

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Topicstarter
Het is een P4 M 1,7 Ghz.
Hij voelt niet warm aan, en ik heb zelfs met een stofzuiger bij de uitblaasopening gestaan om de fan te helpen. Niets hielp.
Op de core van de proc zit zo'n fraai warmte-geleidend plakkertje en die heb ik al eraf gehaald en herplaatst.
Ook heb ik de Speedstep uitgeschakeld, maar dat maakt niets uit.
Misschien moet ik hen een nachtje laten staan......

• LawnMowerMan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:27

LawnMowerMan

Wat een baggerfilm btw...

De fan voor de CPU draait wel en voor de VGA-kaart ook (als die er überhaupt opzit)? Dit lijkt toch sterk op een koelingsprobleem (zoals Jainoxi ook zegt) maar misschien kan je eens proberen memtest86 te runnen om uit te sluiten dat het geheugen brak is (lijkt me dat ie dan wel foutmeldingen gaat geven, maar je weet het niet :p )

Your ass is grass and I'm the lawnmower!

Verwijderd

Nachtje laten staan, dan proberen, dan terugbrengen (of juist niet ;))

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:28

Preaper

...

Het kan zijn dat het koelblok niet meer goed op de processor zit, waardoor hij onvoldoende koelt.

Ik objecteer, u eer.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
is het mogelijk om per ongeluk de vcore van je cpu te verhogen waardoor hij warmer wordt ?

dikzak

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 15:49
Radar schreef op 30 September 2003 @ 22:42:
Het is een P4 M 1,7 Ghz.
Hij voelt niet warm aan, en ik heb zelfs met een stofzuiger bij de uitblaasopening gestaan om de fan te helpen. Niets hielp.
Op de core van de proc zit zo'n fraai warmte-geleidend plakkertje en die heb ik al eraf gehaald en herplaatst.
Ook heb ik de Speedstep uitgeschakeld, maar dat maakt niets uit.
Misschien moet ik hen een nachtje laten staan......
dat zou ik niet meer doen dat met die stofzuiger, zo geraakt die mischien uit ze loop met als gevolg dat ie gaat ratelen en herrie gaat maken

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1