[RDP] Terminal Server Port

Pagina: 1
Acties:

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nee ik ga niet in dit onderdeel vragen welke poort het is of hoe ik hem moet wijzigen, dit weet ik namelijk al dit kon je makkelijk vinden met google en anders hier in de search.

nu wil ik het volgende doen, wanneer ik op mijn webserver zit(de website dus) dan kom ik meteen binnen in het TSweb venster, alleen wanneer ik daar op connect druk kom ik altijd uit op mijn server omdat TSweb normaal altijd de standaard poort 3389 pakt, nu kan je dit gelukkig makkelijk wijzigen om andere poorten te gebruiken door op devolgende wijze : http://support.microsoft.com/?kbid=326945

maar dit is per site een vaste waarde, is het ook mogelijk om deze juist variable te maken dat je maar 1 site hoeft te maken en dat je dus een extra invul vakje krijgt waar je het poortnummer in kan zetten?

het gaat dus om de waarde van: MsRdpClient.AdvancedSettings2.RDPPort
maar hoe kan ik ervoor zorgen dat dit gewoon een teksvak(variabel) wordt en dat het ook werkt

kheb al het een en ander gebrobeerd maar wat dat betreft kom ik nog niet zo goed uit de dynamische dingen.

edit:
Ik wil dit dus omdat ik 3 systemen over 1 site wil aan kunnen of misschien tegen die tijd wel meer en dat ik niet per pc appart het TSweb gedeelte op moet gaan zetten, het zou moeten kunnen theoretisch

[ Voor 18% gewijzigd door DirkT op 30-09-2003 22:45 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 17:48
Meer iets voor Software Algemeen :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DirkT
  • Niet online
ja in mijn mening niet want het gaat hier volgens mij over ASP proggen

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

SantjeS schreef op 30 september 2003 @ 23:59:
ja in mijn mening niet want het gaat hier volgens mij over ASP proggen
P&W dan dus :)

Stop uploading passwords to Github!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18

crisp

Devver

Pixelated

Nee, configuratie en dergelijke van programma's hoort in SA :)

W&G --> SA

Intentionally left blank

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Terminal Server ports kun je bij mijn weten niet variabel maken. Deze zet je in de registry vast dat de Terminal Server luisterd naar een andere poort dan de standaard poort. Hoe de verbinding tussen tsweb en ts is weet ik niet want ik maak nooit gebruik van ts web.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Je kan het portnumber wijzigen van de TS.

Maar als je via TSweb (activeX) een connectie probeert te maken kan dat ALEEN naar de standaard poort. In de ActiveX componenten zit het poortnummer vast ingeprorammeerd

http://www.hroling.nl

• DirkT
  • Niet online
nee dus je hebt niet naar mijn link gekeken...

ik heb het werkend draaien met op alle machines hier iis in te stellen met TSweb en dan dat script aan te passen aan de poort. maar het moet toch mogelijk zijn om daar op een of andere manier een textveld voor te maken?

poort wijzigen kan dus zoals ik al zeg en dat ie in het registry niet variable kan zijn snap ik en vraag ik ook niet

• DirkT
  • Niet online
nou goed na lang zoeken en nog op mijn opleiding navragen is het al gelukt en nu werkt het dus precies zoals ik wilde

mocht iemand willen zien hoe?

http://santjes.webhop.net

[ Voor 24% gewijzigd door DirkT op 02-10-2003 15:36 ]

Pagina: 1