Toon posts:

onbekende constante download

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag en constante download. Terwijl er geen programma's draaien die internet gebruiken. Ik zie dit op du meter.

Hoe kom ik er achter welk programma de boosdoener is??

Ik ben een beetje bang voor virussen.

Iemand?? :'(

Ik heb overigens een kabel abbo.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe groot is die download?
Probeer te achterhalen door bijv. een firewall welke toepassing het is, die steeds aan het downloaden is...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Vast niet iets waar je je internetverbinding zelf de schuld van kan geven, dus:
I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bekijk je traffic eens met Iris ofzo...
Ik had een paar dagen geleden opeens heel veel traffic op 4662 (emule) terwijl 'ie uit stond (ook na een reboot!)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Is zoiets als tcpview niet handiger voor de TS?

Packets kijken kan leuk zijn, maar is volgens mij niet wat de TS zoekt.

Verwijderd

Topicstarter
dit is wel handig, maar ik nog steeds niet wat nou precies de download "opslokt". Ik zie wel de verbindingen, maar niet welke verkeer veroorzaakt. Of doe ik iets verkeerd??

Verwijderd

Heb je misschien bij DU meter "all interfaces" aanstaan. Soms pakt hij ook het lokale verkeer naar localhost op en dan kan je dat te zien krijgen.

Verwijderd

En welk proggie is 'dit'?

Dat van RobIII lijkt aan de screenshots idd niets te zeggen over welk proggie het verkeer veroorzaakt, tcpview daarentegen wel.(als het goed is)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04-09 16:26

Stoffel

Engineering the impossible

En als je eens netstat -a in een dosbox intikt? Daar zie je normaal alle verbindingen die er liggen :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Iris laat niet zo zeer zien WELK proggie WAT doet, maar wel WAT voor verkeer naar WELKE hosts gaat via WELKE poorten etc. Je kunt een compleet log aanleggen van alle pakketjes die over je netwerkkaart vliegen en alle IP pakketjes volledig ontleden tot op het bot. En het is nog gebruiksvriendelijk ook...

En nee, ik heb geen aandelen eEye ofzo B)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

offtopic:
[quote]Ik had een paar dagen geleden opeens heel veel traffic op 4662 (emule) terwijl 'ie uit stond (ook na een reboot!)[/quote]
Dat is normaal. Je IP staat bij andere nog als source vermeld. eMule (niet die van jou) stuurt dan een request, die niet beantwoord word, als je je eMule niet hebt aan staan

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 02:58:
offtopic:
[quote]Ik had een paar dagen geleden opeens heel veel traffic op 4662 (emule) terwijl 'ie uit stond (ook na een reboot!)[/quote]
Dat is normaal. Je IP staat bij andere nog als source vermeld. eMule (niet die van jou) stuurt dan een request, die niet beantwoord word, als je je eMule niet hebt aan staan
offtopic:
Klopt, weet ik ;) Maar dankzij Iris kon ik dus makkelijk zien waarom ik zoveel network traffic had. Had vanalles kunnen zijn, en nu zag ik dus dat het aan eMule lag ;)

Over mij

Pagina: 1