Ik ben nu aan het proberen om een forum met divjes te maken, alleen loop ik al gelijk tegen een probleem aan, namelijk als een bericht langer is dan de hoogte van de div, dan gaat de tekst over de borders heen (dus buiten de bedoelde ruimte) zonder de container-div uit te rekken. Ik heb al vanalles geprobeert, en met de search hier kom ik er ook niet echt uit (wel soortgelijke problemen, alleen dan net ietsje anders, of de oplossing werkt bij mij niet) dus is mijn vraag of toevallig iemand weet hoe ik ervoor kan zorgen dat de div waar de tekst in komt, de container0div uitrekt, i.p.v. buiten de borders te gaan. Momenteel heb ik deze css:
en mijn html is zo:
Sorry als een soort gelijk topic al eens langs is gekomen, alleen ik kon nisk vinden, en kom er ff niet meer uit. Misschien iemand?
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| div { font: 12pt 'times new roman'; color: #444; position: relative; left: 0px; right: 0px; } div.reactieContainerLight { width: 750px; background-color: #e6f2ff; } div.reactieLeft { width: 145px; border-right: solid 1px #000; padding: 3px 0px 3px 5px; } div.reactieRight { width: 595px; position: absolute; left: 150px; top: 2px; padding-left: 5px; } |
en mijn html is zo:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <div class="reactieContainerLight"> <div class="reactieLeft"> <p class="fontNormal>Hier gebruikersinfo</p> </div> <div class="reactieRight"> <p>Hier dan een tekst die te lang is, en dus fout gaat</p> </div> </div> |
Sorry als een soort gelijk topic al eens langs is gekomen, alleen ik kon nisk vinden, en kom er ff niet meer uit. Misschien iemand?
[ Voor 6% gewijzigd door kleautviool op 30-09-2003 22:28 ]