Toon posts:

Router instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Router
Sweex Router Broadband

ISP
Wanadoo Broadband Basic

Probleem

Ik wil 3 PC's aansluiten op mijn router, allemaal met OS XP.
Alle PC's doen het op port 1,2 en 3, behalve mijn PC, als 3e werkt er niet op.

Jullie kennen wel het command : ipconfig /renew in cmd.

Als ik dit doe krijg ik het volgende:
Fout bij het vernieuwen van deze interface : LAN-verbinding. Kan geen contact krijgen met de DHCP-server. Aanvraag is verlopen.

Instellingen
Fullduplex mode : auto
Networkadres : niet aanwezig
Port Speed : Auto

Met mijn PC kan ik alleenl beneden op de kabel en niet op mijn broer ze kamer, maar niet op de kabel op mijn eigen kamer, terwijl de PC van mijn ouders en broer het op alle3 de kabels/poorten doen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Netwerkkaart kapot, is mijn eerste ingeving.
Heeft niets met de instellingen van je router te maken.
Configuratie voor Wanadoo is trouwens ofwel op de Sweex website te vinden, ofwel bij Wanadoo zelf.
Als je een beetje had gezocht, zou je hebben kunnen zien dat er gisteren of eergisteren ook al een topic over een Sweex router i.c.m. Wanadoo is geweest, met ongeveer dezelfde problemen.
Aangezien je niet hebt aangegeven dat je hebt gezocht, gok ik er toch op dat je dit inderdaad niet hebt gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom doet mijn PC het wel op andere verbindingen en op een LAN bij een maat van mij?

Verwijderd

Topicstarter
misschien even je netwerkkaarten opnieuw installeren. Stop ze eens in een ander PCI slot
Dit een idee ?
Netwerkkaart kapot, is mijn eerste ingeving.
Ik heb al 2 kaarten geprobeerd, een met 4 gouden draadjes in het connector gatje (lekker hollands) en 1 met 8 gouden draadjes.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
4 gouden draadjes zal waarschijnlijk een 10MBit kaartje zijn, of een ISDN modem...(lijkt me niet, had je wel gezien, dus 10MBit).
En die met 8 is een 100MBit waarschijnlijk (weet je het maar vast voor een volgende keer).

Tja, andere oplossingen:
Zoals al aangegeven, kaarten een keer opnieuw installeren misschien?
Zit je systeem wel op DHCP?
Krijg je wel verbinding met een vast IP adres, ofwel in de DHCP range, ofwel er buiten (dus ff handmatig instellen).
Kun je de router wel pingen? (zeker als je een vast IP invoert, zou dit moeten willen).

Verwijderd

Topicstarter
DHCP is ingeschakeld.

Die andere niet, kan niet pingen etc.

Verwijderd

Topicstarter
En welke kaart is aan te raden, voor netwerk kaartje, BTW mij mij is het een lose bij de andere Pc's een onboard LAN card

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:25
Ik zou zeggen kijk de kabel naar jou kamer is na. want als je netwerkkaart het wel doet op een andere kabel dan lijkt mij dat je kabel niet helemaal lekker is.

En een kaart met 4 gouden draadjes dat is een isdn of 56k modem want 4 aderige kabels zijn van de telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar een de andere 2 computers doen het wel op de kabel naar mijn PC. Behalve mijn PC.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het moet aan mijn Pc liggen, maar ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen proberen.

• WallieBTY
  • Laatst online: 15:25
Dat had ik niet gelezen, sorry. Wat je nog zou kunnen doen is om kabels om te wisselen of zonodig nieuwe proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik ook allemaal al geprobeerd , het is echt een rare situatie iemand nog een idee, mischien ech netwerkkaartje evrvangen ?

• silentsnake
  • Laatst online: 17-06 05:34
Met mijn PC kan ik alleenl beneden op de kabel en niet op mijn broer ze kamer, maar niet op de kabel op mijn eigen kamer, terwijl de PC van mijn ouders en broer het op alle3 de kabels/poorten doe
Hmmm, je zou toch echt denken dat het aan je netwerkkaartje ligt, maar het vreemde is wel dat hij het wel op 1 kabel doet en op de andere 2 niet. Het feit dat je ook niet kan pingen en dat hij geen IP van de DHCP doorkrijgt lijkt mij toch echt dat er iets stuk is. Netwerkkaartje ligt het meest voor de hand, ik denk dat je deze eerst moet vervangen...koop gewoon een 100MB Edimax kaartje van 8 euro, die zijn prima. En ik neem wel aan dat je overal UTP CAT 5 bekabeling gebruikt?

• silentsnake
Met mijn PC kan ik alleenl beneden op de kabel en niet op mijn broer ze kamer, maar niet op de kabel op mijn eigen kamer, terwijl de PC van mijn ouders en broer het op alle3 de kabels/poorten doe
Hmmm, je zou toch echt denken dat het aan je netwerkkaartje ligt, maar het vreemde is wel dat hij het wel op 1 kabel doet en op de andere 2 niet. Het feit dat je ook niet kan pingen en dat hij geen IP van de DHCP doorkrijgt lijkt mij toch echt dat er iets stuk is. Netwerkkaartje ligt het meest voor de hand, ik denk dat je deze eerst moet vervangen...koop gewoon een 100MB Edimax kaartje van 8 euro, die zijn prima. En ik neem wel aan dat je overal UTP CAT 5 bekabeling gebruikt?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kort vraagje: Die kabel, is die crosslink? (Als je direct 2 PC's er tussen aansluit is ie dat). Zo ja, dan moet je hem bij de switch/router in een "uplink" poort steken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

rOnnnnn en silentsnake: Zouden jullie misschien zo vriendelijk willen zijn om Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif te willen gebruiken :? Posts vlak na elkaar worden niet echt op prijs gesteld :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor er anders niemand moeilijk over doen, en het maakt toch niet echt uit, maar oke, je heb gelijk, sorry ;)

Enne, me kabels zijn straight, ik zal zometeen een nieuw netwerkkaartje halen

www.cdromland.nl die is toch goed genoeg ? geen edimax maar sitecom en sweex?

http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=126 of deze bedoel jij zeker ?

edit:

Directe link naar edimax kaartje:
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=126

Dank je

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 13:49 ]

• silentsnake
whoops, sorry, ik had niet gezien dat ik een dubbelpost had gemaakt |:(

En ja, van mycom bedoel ik ja...waarom wil je geen edimax kaartje dan? Tja het lijkt mij dat die andere 2 ook wel goed zijn hoor, het zou heust wel werken.

[ Voor 53% gewijzigd door silentsnake op 01-10-2003 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerkkaartje moest op 10mbit staan en niet 100mbit :(

klote mja...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beetje dubbel topic of niet?

SweeX Router Probleem