Toon posts:

Hoe zit het met spraakherkenningssoftware ???

Pagina: 1
Acties:
  • 777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af hoe het tegenwoordig zit met spraakherkenningssoftware. Een paar jaar terug las je er nog in ieder blad reviews en artikelen over, nu hoor je er niks meer van.

- Is er tegenwoordig verandering in het aanbod gekomen ?
- Is er een onbetwiste leider op dit gebied (vroeger werd Philips nogal aangeprezen) ?
- Draait spraakherkenningssoftware tegenwoordig beter/sneller door de snellere pc's of is het effect daarvan nihil ?
- Welk pakker is het beste voor het Nederlands ?
- You name it

Ik wil graag een pakket voor Windows XP om er teksten (voor school) mee te repeteren. Dat lijkt mij veel sneller te gaan. Ik hoef geen ondersteuning voor het besturen van het system dmv spraak.

Ik vraag me af of iemand hier meer interessants over weet te vertellen...

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 14:17

koli-man

Bartender!!!!

Ik denk dat het nog altijd erg moeilijk te realiseren software is, omdat iedere stem een apart geluid heeft en de kwaliteit van de pc - microfoons niet je van het is.
Het zal nog wel even duren voordat het zo ver is.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik ga dit maar denk ik volgen, want ik ben er ook al een tijdje naar opzoek. Dus iemand een idee?

Verwijderd

bel eens met 118 dat is mometeel geheel spraakgestuurd, echter ik geloof dat er momenteel maar iets van 60/70 % herkend wordt. dus staat toch nog steeds op een laag punt imho.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 12:59
Dragon Naturally Speaking. Komt inclusief goeie headset. Met een boekje vol teksten dien je het pakket eerst aan je stem te laten 'wennen' zodat het je goed leert herkennen, je kan ook continu de software bijstellen om de juiste woorden neer te zetten aan de hand van je stemgeluid.

In het begin veel werk om het pakket in te werken maar als het eenmaal beetje werkt heb je geen toetsenbord meer nodig :d Systeem besturen en brieven/mail dicteren gaat als een zonnetje!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 22:50

tomic

Smexylittlebabe!

[b][message=18880116,noline]Siliakus schreef op 30 September 2003 @
In het begin veel werk om het pakket in te werken maar als het eenmaal beetje werkt heb je geen toetsenbord meer nodig :d Systeem besturen en brieven/mail dicteren gaat als een zonnetje!
Dragon is inderdaad toch het beste pakket voor de nederlandse markt. Bovendien hebben ze voor verschillende beroepsgroepen aparte versies met een specifiek lexicon. Je kan de betere memo recorders aan je pc hangen om zo ingesproken tekst te laten dicteren in bv. MS Word.

Persoonlijk heb ik veel met het pakket voor me school gewerkt, en dat beviel. Het is me wel opgevallen dat je met een USB headset echt een stuk verder kan komen. Te koop op www.plantronics.nl / www.pcheadsets.nl

Toch maar een weblog?

Verwijderd

Topicstarter
Dragon Naturally Speaking
Dat ken ik wel maar uit die tests van een aantal jaar geleden bleek dat dit pakket duidelijk minder goed was dan het Philips pakket. Zijn er dus geen andere betere programma's ?

IBM wil een spraakherkenningspakket voor linux gaan maken heb ik gehoord alleen ik zoek voorlopig iets wat onder windows werkt.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 22:50

tomic

Smexylittlebabe!

Phillips hád "freespeech 2000". Mocht je hierop doelen, dan moet je goed begrijpen dat freespeech niet meer ondersteund wordt, en dragon inmiddels is overgenomen door www.scansoft.com, het bedrijf wat naturally speaking wél doorontwikkeld. :)

Toch maar een weblog?

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik weten waarom Philips zo'n veelbelovend product dan heeft gedumpt ?

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic weer omhoog kick, maar ik wil toch ff reageren op Cybarite. Hierbij citeer ik iemand (betrouwbare bron) die bij Philips (afdeling spraakherkenning) heeft gewerkt:

"Philips werkt(e*) in Aken aan spraakherkenning.
(...)

* Eigenlijk niet meer. We dienen nog de laatste zes maanden van een contract met een externe klant, Scansoft, uit, maar Philips zelf vindt spraakherkenning niet meer interessant (lees: winstgevend) genoeg. Onder het motto "De wereld zit vol met zieke mensen" concentreren we ons nu bijna volledig op onderzoek in de medische hoek."

Dit is in februari 2004 geschreven, dus dat zal wel kloppen.

Verwijderd

Bij de weg, bij 118 gebruiken ze geen spraakherkenning. Er zit iemand aan de telefoon die me luistert. De vragen worden door de computer gesteld, maar de nummers worden handmatig opgezocht. Ze doen dit om de gesprekken zo kort mogelijk te houden, de beller kan niet in discussie gaan. Toen ze hiermee begonnen heb ik eens gebeld en expres heel onduidelijk een naam en woonplaats ingesproken. Na twe keer navragen door de computer kreeg ik een operator aan de lijn.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Mac OSx heeft spraakherkenning ingebouwd, werkt trouwens nog niet 100%

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Aha Galactus1....

Zo gaat dat bij Philips hé :{...

Vreemd dat niemand dit zich meer afvroeg...

Verwijderd

heb een keer win 2000 gedraaid hier en daar zit ergens ook een spraakherkeningsgevalltje ingebouwd (check maar ergens in configuratiescherm)
Pagina: 1