Ik zit met het volgende probleem. Ik heb in Eindhoven een chello-kabelinternetverbinding. Verder een router met ingebouwde switch (SMC VBR 7004). Op het netwerkje zitten maximaal 3 computers: 1 desktop met windows 98, 1 desktop met windows xp en een laptop met windows xp. de desktops werken beide probleemloos en ik kan er altijd mee op internet. je begrijpt dat de laptop niet altijd aangesloten is op het netwerk, maar regelmatig op een ander netwerk (TU/e). Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem: als de laptop wordt aangesloten op het netwerk hier, dan valt internet zo goed als helemaal weg. Met mijn pc (desktop met xp) kan ik alleen nog sommige internetpagina's (langzaam) zien en msn'en. op de laptop zelf krijg ik bijna nooit een internetverbinding. het is niet zo dat de laptop meteen begint te downloaden met programma's als kazaa ofzo en daardoor alle bandbreedte (1500kbit/s) opslurpt. als ik de laptop weer uittrek werkt alles weer perfect. op alle computers staat "Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen" uit en automatisch IP adres toekennen aan.
iemand enig idee wat dit kan zijn? ik weet niet wat ik nog kan proberen.
ps: ik heb de faq gelezen en door wat topics gebladerd, maar ik weet niet echt waar ik op zou moeten zoeken in de search.
iemand enig idee wat dit kan zijn? ik weet niet wat ik nog kan proberen.
ps: ik heb de faq gelezen en door wat topics gebladerd, maar ik weet niet echt waar ik op zou moeten zoeken in de search.