Toon posts:

[Radeon 9000] lawaai, tijdelijk geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de search gebruikt

Bij een computer van een kennis van mij
(Athlon XP 2600+, 512mb ddr, Ati radeon 9000 (Connect3D))
was veel lawaai als hij de pc aanzette (sinds kort) en het bios scherm was een stuk kleiner dan normaal in beeld
Het probleem deed zich niet elke keer voor, vooral als de pc een lange tijd uit heeft gestaan.
Ik kwam al snel tot de conclusie dat het de videokaart fan moest zijn (errug klein dingetje, ik schat 3x3cm) en heb daarom deze fan ff schoon gespoten met de fietspomp ;) (had dat spuitbusje niet bij me)
Daarna deed het probleem zich alleen voor als de kast dicht was :? en ook als de pc een koude start maakte.
Als ik de pc aanzette: eerst geen bios scherm, wel bios piep, geen beeld tot windows startte, daarna geen problemen. Zodra ik in Windows was (XP) en ik startte de pc opnieuw op was er geen probleem, dus gewoon beeld.
Verder had ik het idee dat de fan van de videokaart weinig lucht verplaatste, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal...
Nu vermoed ik dat de fan van de videokaart misschien opstartprobleempjes heeft ofzo? :? Is dat uberhaupt mogelijk of zijn er nog andere mogelijkheden?
De videokaart is pas paar maanden oud dus er zit nog garantie op.
Wat kan ik het beste doen? hebben jullie nog suggesties? Kan het inderdaad zijn dat de fan de oorzaak is van de problemen?

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Terug naar de winkel brengen en daar navragen!! Fan mag niet zo snel kapot gaan. Zit minimaal 20000 levensuren op bv. een 8cm sleevefan. Een ballbearing 50.000 uur

>Systeemspecs<

Verwijderd

Topicstarter
Nimrod|IA schreef op 30 September 2003 @ 22:04:
Terug naar de winkel brengen en daar navragen!! Fan mag niet zo snel kapot gaan. Zit minimaal 20000 levensuren op bv. een 8cm sleevefan. Een ballbearing 50.000 uur
Het is een webwinkel dus wil het eerst zeker weten...
Als zij denken dat er niets aan de hand is laten ze die kennis van mij waarschijnlijk alles betalen.
Maar ik zal ze morgen iig even opbellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 22:11 ]