Leadtek A280LETD Ti4200 geklooi ermee

Pagina: 1
Acties:

• Darkness73
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb een paar maanden geleden een Leadtek A280LETD Ti4200 8xAGP kaart gekocht. Meteen nadat ik deze in mijn Intel Pentium III 800 Mhz ASUS CUSL2-C Moederbord had gestoken merkte ik al dat het beeld bij een gewoon windows scherm op 1024x768 er zeker niet strakker op was geworden maar een soort interferentie vertoonde. Ik heb daarop de kaart teruggestuurd en een nieuwe gekregen die echter precies hetzelfde euvel had. Ik dacht dat ik daar maar mee moest leren leven, maar in de zomermaanden werd het spelen met de kaart onmogelijk omdat spellen allerlei verkeerde polygonen begonnen te vertonen en pixels de verkeerde kleur kregen. Daarnaast oververhitte de kaart zodanig snel dat ik na een half uur met een vastgelopen machine zat. Uit armoe maar weer m'n ouwe Geforce2 kaart geinstalleerd. Nu ben ik toch weer aan het kijken of ik dat teringding aan de praat kan krijgen.

Wat ik heb gedaan:
- Nieuwe voeding gekocht (250W -> 350W)
- AGP naar 2x gezet i.p.v. 4x
- Kast openlaten
- Allerlei drivers geprobeerd

Het helpt allemaal geen reet. Leadtek zegt nu dat mijn +3.3 V te hoog is (+3.47 V) en dat het daaraan ligt. Het klinkt mij als onzin in de oren. Mijn vragen zijn:
- Kan het hieraan liggen? En zo ja hoe kan ik dat voltage veranderen?
- Wat kan ik nog meer proberen om dat ding normaal aan de praat te krijgen (een nieuwe compu kopen is nog even geen optie).
- Heeft iemand anders hetzelfde probleem met deze leadtek kaart?

Alvast bedankt.

Reinder

Verwijderd

Ik wil niet direct zeggen dat het hier aan ligt... Maar ik heb wel vaker gehoord dat er problemen waren met bx-chipsets in combo met gf4 ti kaarten. Zal je hier niet op moeten zoeken op forums ofzo op guru3d of zoiets? Verder is het niet je voeding. beste drivers voor op je ti-kaart is toch wel naar mijn zinne de 41.** series van nvidia.... Ik zoek wel ff wat rond ...