[OC]P4 2ghz Northwood

Pagina: 1
Acties:

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
P4 2.0 ghz Northwood
AOpen AX4B Pro (http://www.aopen.com/products/mb/AX4BPro.htm)
512mb RAM DDR (2x 256mb ddr Kingston)

Oi,

Ik heb geprobeerd mn cpu over te clocken, maar als ik de FSB verhoog (dus van 100 naar 105), gebeurt er nix. @ Windows staat mn cpu nog gewoon op 2.0 ghz. En in de bios laat ie ook 100x20.0 zien bij het booten. Als ik reboot en in de bios kijk staat er toch ook echt nog steeds 105 mhz FSB.

Maar het werkt niet ;( ... wie kan mij helpen?

tsjek ook een voorbeeld van aopen, wat natuurlijk bij mij iets anders is :) :
http://www.aopen.com/tech/techinside/1MHz.htm

• Phase
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Kijk eens wat Sisoft Sandra aangeeft dan..
Of heb je misschien een jumper op je mobo niet goed staan?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

misschien dat je eens moet proberen je FSB nog wat hoger te zetten.... Het zou kunnen zijn dat hij alleen maar bepaalde snelheid ratings van intel pakt ofzo...

disclaimer: Ik heb niet veel verstand van Intel...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• MetZyZteM
Sisoft Sandra use ik om dat te bekijken, evenals wcpuid. Jumper op mobo lijkt me niet, althans: http://www.aopen.com/tech/techinside/jumperless.htm
tnx voor de reply's iig

edit:

AOpen provides a special and useful feature on some of the motherboards for overclockers. Some of AOpen's motherboards come with a newly designed clock generator that allows a 1MHz step increment on the Front Side Bus (FSB), making gradual over-clocking possible through the BIOS software. AOpen motherboard features a variety of easy overclocking options that help your system get maximum performance.

edit:

Ik heb m'n bios geflashed, nu werkt het wel!! :).. tnx voor de reply's.
Met standaard intel koeler draai ik nu 2.0 @ 2.2

[ Voor 68% gewijzigd door MetZyZteM op 01-10-2003 13:01 ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:42

Bob Popcorn

Plop!

Go on! Ik denk dat ie nog wel 2,4 klokt :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Verwijderd

op naar de Prometiea :P dan haal je de 2.7 ook wel :P

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 18:58:
op naar de Prometiea :P dan haal je de 2.7 ook wel :P
Lol, daar heb je niet genoeg aan :+

Als ik mijn 1.8 naar 2.8 kan overclocken met een standaard intel out of the box koeler moet jij met je 2.0 hoger kunnen :)

MechWarrior || Monsters Game

• MetZyZteM
Mwa ik deed ehm zonet eens op 2.3, maar ik krijg bij het booten van windows iets roods vaag in beeld.. en ineens reboote ie automatisch. Beetje balen, toen heb ik ehm weer lager ingesteld. (Dit is btw m'n 1e keer overklokken, dus newb)

Verwijderd

MetZyZteM schreef op 01 October 2003 @ 19:16:
Mwa ik deed ehm zonet eens op 2.3, maar ik krijg bij het booten van windows iets roods vaag in beeld.. en ineens reboote ie automatisch. Beetje balen, toen heb ik ehm weer lager ingesteld. (Dit is btw m'n 1e keer overklokken, dus newb)
Voltage mee omhoog? Kleine stapjes...

Verwijderd

Denk eerder dat pci/agp snelheid roet in het eten gooit. 2.3 voor een 2.0a is een schijntje over het algemeen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 21:51:
Denk eerder dat pci/agp snelheid roet in het eten gooit. 2.3 voor een 2.0a is een schijntje over het algemeen.
Ik heb me er niet zo in verdiept, maar ik krijg mijn 2667 ook niet boven de 3ghz stabiel.
Agp/Pci staat dan gewoon normaal ingestelt, dat gaat apart bij mij (P4t533-r).

Verwijderd

Dat bordje heb ik ook gehad. Maar dan zonder R.
Is een lekker bordje, als je geheugen goed gaat. Meeste rimm4200 gaat niet boven 150fsb x 4 helaas. Da's bij jou waarschijnlijk de reden.

• MetZyZteM
Hmm, zou m'n videokaart ook dwarsbomen?

Tis een geforce 2 mx, kga binnenkort toch wel een fx5200 halen, magoed, wie weet..

Verwijderd

Je zegt dat agp/pci normaal staat ingesteld, dus 66/33. Dan lijkt mij niet dat je videokaart een hogere overclock in de weg staat.
Trouwens, als je voor prestaties gaat, ook voor weinig geld kan ik die fx5200 ten sterkste afraden...
Check de 3dmark/aquamark resultaten.

• MetZyZteM
Heb ik niet gezegd hoor :p
Pagina: 1