Toon posts:

Printer sharen op Wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een wireless netwerk. Ik heb op mijn Win2k Pro desktop PC mijn USB printer geshared (Lexmark X73). Ik heb op mijn laptop deze printer geinstalleerd en hij werkte goed.
Echter, na het opnieuw opstarten van mijn PC buiten het bereik van dit netwerk, sprong mijn printer op offline. Logisch, zodat ie niet onnodig verbinding probeert te maken met een apparaat wat er op dat moment niet is.
Als ik nu de laptop weer op het netwerk aanmeld, denk ie nog steeds dat de printer offline is. ik zie op XP geen optie om hem handmatig weer online te zetten (zoals het vinkje bij win9x bij 'offline printer'). De enige manier om er weer op te printen is door hem opnieuw te installeren.

Heeft iemand heir een oplossing voor?

8)7

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
start>instellingen>printers>rechtermuis>printer offline gebruiken aan/uitzetten

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoelde ik met 'offline printer', dat zit er niet in XP

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik gebruik ook XP en ik heb toch echt een optie "printer online gebruiken" als ik rechtermuis op een offline printer doe. Begrijp ik je verkeerd?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je moet het ook op de pc doen, waar de printer staat geinstalleerd, want ik zie bij mijn hoofdprinter op mijn pc de optie wel staan, maar bij de laserjet op een andere pc niet via het netwerk.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Meestal is het bij mij zo, dat als ik binnen bereik ben, hij offline staat, en als ik ga printen hij vanzelf op online 'plopt'.

Of werkt dat niet zo bij jou?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch echt geen optie om hem online te zetten. Ik kom er trouwens net achter dat ie wel automatisch op online schiet. Dit heeft alleen wel ruim een uur geduurd. En ik heb er van tevoren alles aan gedaan om hem online te krijgen, maar dat werkte allemaal niet (refreshen, properties bekijken, testpagina afdrukken etc.)
Pagina: 1