Ik heb een string die XML bevat. Van deze string wil ik weten of hij well-formed is (maw, alle open-tags moeten ook afgesloten worden). In Visual Studio kun je met een XMLValidatingReader XML valideren adhv een XSD, DTD of XDR. Geen van deze documenten heb ik echter (dit is volgens mij ook niet nodig, ik hoef alleen te weten of de XML well-formed is; niet of de XML aan allerlei andere voorwaarden voldoet).
Gelukkig kun je bij de XMLValidatingReader ook ValidationType.None opgeven; alleen betwijfel ik of dat doet wat ik wil:
Dus dat schiet volgens mij ook niet echt op. Ik heb dus al gezocht via MSDN; hier spreekt men vrijwel alleen over valideren tegen een XSD e.d... Verder heb ik ook iets gelezen over DOM-documenten maar dat bood ook niet echt 100% duidelijkheid. Verder uiteraard ook gezocht via de search. Heeft iemand hier ervaring mee?? Dus; hoe kan ik checken of de XML in een string well-formed is?
Gelukkig kun je bij de XMLValidatingReader ook ValidationType.None opgeven; alleen betwijfel ik of dat doet wat ik wil:
..Parses the XML without validation. No exception is thrown. No type information is supplied.
Dus dat schiet volgens mij ook niet echt op. Ik heb dus al gezocht via MSDN; hier spreekt men vrijwel alleen over valideren tegen een XSD e.d... Verder heb ik ook iets gelezen over DOM-documenten maar dat bood ook niet echt 100% duidelijkheid. Verder uiteraard ook gezocht via de search. Heeft iemand hier ervaring mee?? Dus; hoe kan ik checken of de XML in een string well-formed is?
[ Voor 3% gewijzigd door hwschuur op 30-09-2003 20:53 ]