Since ik deze router gebruik werkt VPN niet meer. In de specs staat vermeld dat het apparaat VPN pass through heeft. Het zou dus moeten kunnen, toch? De firewall van dat ding staat gewoon uit. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Ik kan zelf geen verbinding meer maken. Type verbinding? Geen idee, in mijn vpn instellingen staat hij op automatic. Ik gebruik vpn om in te loggen op de TU eindhoven. In de router heb ik verder geen instellingen gedaan met betrekking tot vpn. Het is juist mijn vraag of dit eventueel moet.
ik weet dat bij sommige router dat je dat nog moet aanzetten, bijvoorbeeld voor pptp over een cisco pix moet je ook een extra instelling maken, maar op een windows 2000 rras server hoeft het weer niet :-/
Verwijderd
Kan je de pptp port niet open gooien? (1723 tcp) oid
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 21:22 ]
Ik heb hetzelfde probleem gehad op een WL-500g router, maar ik denk dat jouw situatie vergelijkbaar is...
Het is een probleem in de firmware van de WL-500g router. Kijk op hier om te lezen wat ASUS erop te zeggen heeft. Er is een update van de firmware (v1.7.5.6) beschikbaar en die kun je hier vinden. Bij mij was dit de oplossing van het probleem.
Natuurlijk moet je de juiste poorten (1723 voor PPTP en eventueel 50,51 voor IPSec) nog wel even forwarden naar de VPN server in het lokale netwerk. Wellicht dat dit ook werkt voor jouw router...
[ Voor 11% gewijzigd door BugBoy op 16-05-2004 18:22 ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Pagina: 1