Toon posts:

Drivers Diamond Stealth 2500 onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoopte min of meer dit kaartje werkend te krijgen onder xp. Nu heb ik zo'n beetje alle driversites doorzocht en veel drivers uitgeprobeerd, maar de (goede) werkende zat er niet bij.

Heeft iemand enig idee of hier goede drivers voor zijn? Zo niet, kan ik de kaart niet met standaard windows drivers laten draaien, en waar vind ik die?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:38
Wat voor chip zit erop? Volgens mij is het gewoon een S3, maar dat weet ik niet zeker.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Domino schreef op 01 October 2003 @ 10:15:
Wat voor chip zit erop? Volgens mij is het gewoon een S3, maar dat weet ik niet zeker.
Niet dus. Op de 2500 zit een Alliance ProMotion AT24. Er zijn geen Win2K of XP drivers voor (op Driverguide.com staat een driver die zogezegd voor de AT25 en Win2K zou zijn, maar als je de comments leest is het gewoon een Win95 driver)

Kort gezegd: dit gaat helaas niet werken :'(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zijn geen drivers voor, of je moet er win 98 opzetten, zitten ze standaard in en daarna XP erover heen installeren. Misschien dat XP hem dan auto integreerd maar ik denk dat XP niet voldoende heeft aan 1 of 2 videogeheugen tegenwoordig. Kweet niet waarom je het kaartje perse onder XP wil laten draaien maar bij gebrek aan beter zou je er ook een 32mb TNT in kunnen zetten voor een euro'tje of 20, nog wel te krijgen op beurzen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 12:06:
Zijn geen drivers voor, of je moet er win 98 opzetten, zitten ze standaard in en daarna XP erover heen installeren. Misschien dat XP hem dan auto integreerd
Gaat niet lukken, XP drivers zijn wezenlijk anders dan 98 drivers. Zoiets werkt alleen als er tenminste generic drivers in XP ingebakken zitten, wat dus niet het geval is.
maar ik denk dat XP niet voldoende heeft aan 1 of 2 videogeheugen tegenwoordig.
Onzin. XP zeurt idd als je met lager dan 800x600x16b (waar 1MB voor nodig is) draait, maar hij wil prima op 640x480x8b draaien als het moet.
Kweet niet waarom je het kaartje perse onder XP wil laten draaien maar bij gebrek aan beter zou je er ook een 32mb TNT in kunnen zetten voor een euro'tje of 20, nog wel te krijgen op beurzen.
TNT kaartjes, zeker de goedkopere, staan bekend om baggerbeeldkwaliteit, dan kun je bijna nog beter een oud Stealth 2500 hebben. Overigens was op de beurs afgelopen weekend de goedkoopste TNT2 EUR 25 (en dat was AGP). Ergens heb ik het vermoeden dat FLAK deze kaart als tweede wil gebruiken in een dual setup.

Helaas gaat dat dus onder 2K/XP niet door. Onder Win98 of Linux (driver: apm) moet het daarentegen prima gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties. het kaartje was idd bedoelt voor een dual setup, maar dan zal ik toch wat anders moeten proberen. Ik had gehoopt dat er zoiets als windows standaard drivers waren maar helaas. Ik ga nu denk ik maar eerst proberen met win2000 en als dat niet werkt dan maar win98.

edit: ik heb nog wel een vraagje, kun je windows niet forceren bepaalde drivers te accepteren. ik heb nu wel drivers gevonden die de kaart herkennen als wat die is, maar dan zegt windows dat die ze niet accepterd.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2003 20:30 . Reden: vraagje ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand,.......niemand?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Haal 2de hands een ander PCI kaartje ofzow. Die 2500's waren toen ze nieuw waren al superbrak qua driverondersteuning. Het was een van de weinige Diamond kaarten uit die tijd zonder s3 chip erop. Daarna kreeg je de Stealth s220 (rendention verite) en de Viper v330 (een van de eerste AGP kaarten van diamond met Nvidia chip). Zoek gewoon een S3 PCI met 4MB dat draait al een stuk beter dan die 2500.

[ Voor 4% gewijzigd door KaMiKaZe op 02-10-2003 22:48 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 20:27
Ik had zelf zon kaartje ook dual monitor draaien onder Win2k.. Maar ik kan de drivers niet meer weer vinden :(
Pagina: 1