Toon posts:

Casefans... waartoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p4p800 met P4-2,6@2,86. Mijn cpu temp (met Zalman CNPS5700D CU, jeweetwel, die Darth Vader koeler) komt eigenlijk niet boven de 36 graden uit. De buis van de koeler is gericht op een Antec casefan; beide voeren lucht af de kast uit. De casefans maken meer herrie dan me lief is, en mijn vraag is dan ook of ik ze niet gewoon uit kan zetten. Redt de Zalman het niet ook zonder? De mobo-temperatuur overstijgt ook de 35 graden niet.

Verwijderd

fans op 7 volt zetten ipv 12 volt

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 17:36

w0w

De enige manier om er achter te komen is; probeer het uit, dat kunnen wij zo ook niet zeggen, je kunt wel de fans op 7 volt zetten zoals whizkid al zei, en je kunt ook de faq misschien eventjes lezen

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:21
Gewoon proberen, als de temps te snel oplopen kan je hem toch nog uitzetten. En een intel kan je niet overhitten.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:19

sphere

Debian abuser

Welkom op GoT :)

Lees even de faqs van een subforum voor je er post, en de algemene faq, dat kan je een hele hoop wachten schelen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het idd gewoon maar 'ns proberen. Eerste stappen van een oc_noob... een snelle pc is het belangrijkste maar een beetje stil mag ook wel wat mij betreft ;)

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 11:46
Ik zal ff een indicatie geven van wat nog acceptabel is als je niks geks wilt gaan doen:
Case temp tot 40 graden celsius
Cpu temp tot 60 graden celsius

Dit laag genoeg als je niet wilt gaan overclocken, maar als je dat wel wilt is een lagere temp wenselijk maar niet direct noodzakelijk als je slechts marginaal overclockt (spreek uit ervaring!!)

Edit: je moet dit trouwens wel met een koreltje zou nemen, want als ie stil een paar graden meer wordt dan wat ik zij en als straaljager niet dan mag dat gerust mijn pc is zo ongeveer de hele zomer tot 50 graden case temp geweest (met kast op mocht je het willen weten)

[ Voor 28% gewijzigd door Paul C op 30-09-2003 20:50 ]

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:36

Bob Popcorn

Plop!

Die koeler heb ik zelf ook, je kan hem ook gebruiken zonder fanduct. Je zou m dus ook zonder casefan kunnen gebruiken. Wat je ook kan doen is je fanduct eraf draaien, en je fan andersom monteren zodat je de lucht op je koelblok blaast i.p.v. andersom. Succes!

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 09:42

Mex

Bob Popcorn schreef op 01 October 2003 @ 16:50:
Wat je ook kan doen is je fanduct eraf draaien, en je fan andersom monteren zodat je de lucht op je koelblok blaast i.p.v. andersom. Succes!
Volgens mij gaat 'ie dan alleen maar meer herrie maken.
Pagina: 1